تاریخ: ۶:۵۶ :: ۱۳۹۷/۰۶/۱۳
طلا  ارزان شد

در حالی که به دلیل تشدید جنگ تجاری بین آمریکا و کشورهای مختلف جهان، ارزش دلار همچنان در نزدیکی بالاترین رقم یک هفته گذشته قرار دارد، قیمت طلا امروز با اندکی کاهش مواجه بود.

در حالی که به دلیل تشدید جنگ تجاری بین آمریکا و کشورهای مختلف جهان، ارزش دلار همچنان در نزدیکی بالاترین رقم یک هفته گذشته قرار دارد، قیمت طلا امروز با اندکی کاهش مواجه بود، اما تحلیلگران معتقدند افزایش نگرانی ها از وضعیت بازارهای نوظهور می تواند به نفع فلز زرد تمام شود.

به نقل از تسنیم، بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز با ۰٫۱ درصد کاهش به ۱۱۹۹ دلار و ۴۰ سنت رسید. قیمت طلای آمریکا نیز امروز با ۰٫۱ درصد افت به ۱۲۰۶ دلار رسید.

پس از آنکه دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا هفته گذشته اعلام کرد که خواهان ادامه وضع تعرفه بر کالاهای چینی است، بازارها نگران بالا گرفتن جنگ تجاری میان آمریکا و چین هستند. ترامپ همچنین گفته نیازی به حفظ کانادا در موافقتنامه تجارت آزاد آمریکای شمالی (نفتا) نیست. وی به کنگره هشدار داده که در مذاکرات تجاری دخالت نکند.

بالا گرفتن آشفتگی در اقتصاد آرژانتین بار دیگر توجهات را معطوف بازارهای نوظهور کرده است. روز دوشنبه، مائوریسیو ماکری، رئیس جمهوری آرژانتین مالیتا های جدیدی را بر صادرات وضع کرد و با هدف متوازن ساختن بودجه سال آینده این کشور اقدام به کاهش شدید هزینه های دولت زد.

بانک مرکزی ترکیه نیز روز دوشنبه سیگنال هایی را مبنی بر برداشتن گام هایی جهت ریسک های متوجه ثبات قیمت ها ارسال کرد که می تواند اشاره به افزایش نرخ بهره در این کشور داشته باشد.

قیمت طلا از ابتدای سال جاری میلادی تاکنون به دلیل بالا رفتن نرخ بهره در آمریکا، اختلافات تجاری بین المللی و بحران ارزی ترکیه حدود ۸ درصد کاهش یافته، چون سرمایه گذاران بازار دلار را به بازار طلا ترجیح داده اند.

در حالی که ادامه جنگ تجاری و افت شاخص ها در بازارهای نوظهور موجب افزایش تقاضا برای خرید دلار شده، ارزش این ارز در نزدیکی بالاترین رقم یک هفته گذشته تثبیت شده است.

print

پاسخی بگذارید