تاریخ: ۲۰:۳۸ :: ۱۴۰۱/۱۱/۱۱
فرصت دوباره به مازندرانی‌ها برای نام‌نویسی در طرح نهضت ملی مسکن

سرپرست اداره کل راه و شهرسازی مازندران گفت: طبق هماهنگی های صورت گرفته با وزارت راه و شهرسازی امکان ثبت نام جاماندگان در طرح "نهضت ملی مسکن" این استان فراهم شده است.

به گزارش اقتصاد گستر شمال،علی دیوسالار روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: متقاضیان برخورداری از مزایای این طرح می توانند با حضور به ادارات راه و شهرسازی شهرستان های مازندران و ارائه مدارک اقدامات اداری برای ثبت نام خود را انجام دهند.

وی ادامه داد: جاماندگان مازندرانی طرح نهضت ملی مسکن این استان تا پایان دهه فجر امسال این فرصت دارند که برای ثبت نام اقدام کنند.

سرپرست اداره کل راه و شهرسازی مازندران گفت: این طرح از زمان دولت سیزدهم کلید خورده و سهمیه ساخت ۱۵۴ هزار و ۳۸۸ مسکن برای این استان لحاظ شده است.

وی ادامه داد: براساس این سهمیه استانی در هر سال می بایست ساخت ۳۸ هزار و ۵۰۰ واحد مسکن انجام شود.

دیوسالار با اشاره به اینکه تاکنون ۱۱۸ هزار و ۹۳ نفر در مازندران برای برخورداری از مزایای این طرح ثبت نام کردند، اضافه کرد: از مجموع نام نویسی کنندگان صلاحیت ۲۹ هزار و ۷۹ نفر برای انجام فرایند اداری ساخت خانه در قالب نهضت ملی مسکن تایید شده است.

 

سرپرست اداره کل راه و شهرسازی مازندران تصریح کرد: متقاضیان پس از ثبت نام اولیه و تایید ادامه انجام فرایند قانونی، باید آورده ۴۰۰ میلیون ریالی خود را به حساب وزارت راه و شهرسازی واریز کنند.
به گزارش ایرنا، طرح نهضت ملی مسکن را دولت سیزدهم برای خانه دار کردن مردم ارائه کرد. قرار است در چارچوب آن سالانه یک میلیون واحد مسکونی ساخته و تحویل متقاضیان شود. سهم مازندران از این طرح سالانه ۳۸ هزار و در مجموع ۱۵۲ هزار خانه است.
طبق مقررات نهضت ملی مسکن، متقاضیان با داشتن پنج شرط تاهل، سرپرست خانوار بودن و مردان مجرد ۲۳ سال به بالا، حداقل سابقه پنج سال سکونت در شهر مورد تقاضا، نداشتن مالکیت خصوصی و در نهایت عدم استفاده از امکانات دولتی از اول انقلاب در حوزه مسکن، می‌توانستند نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند.
بر اساس این قانون، زنان خودسرپرست مشروط به داشتن حداقل ۳۵ سال سن، معلولان جسمی و حرکتی با ۲۰ سال سن می‌توانند در قانون جهش تولید مسکن (نهضت ملی مسکن) مشارکت داشته باشند.
همچنین، قانون برای سرپرستان خانوار، محدودیت سنی نگذاشته است چرا که این افراد سرپرست خانوار تعریف می‌شوند و برای قانونگذار متاهل یا سرپرست خانوار بودن ملاک است. در عین حال، زنان و مردان سرپرست خانوار که به دلیل متارکه به صورت مجردی زندگی می‌کنند و سرپرست فرزندان خود هستند خانوار تلقی شده و بدون ملاک سن می‌توانستند ثبت‌نام کنند.

print

پاسخی بگذارید