تاریخ: ۲۲:۵۲ :: ۱۳۹۷/۱۲/۱۲

فرماندار آستارا از دستگاه های متولی خواست، برای تکمیل بارانداز راه آهن این شهرستان با جدیت همکاری کنند.

به گزارش اقتصادشمال، حسن رستم زاد عصر یکشنبه در بازدید از راه آهن آستارا افزود: وسعت بارانداز حدود ۶۰ هکتار است و راه اندازی پایانه غله و نفت در آن، در دستور کار پیمانکار طرح قرار دارد.
وی اضافه کرد: مطالبات مردم از محل تملک اراضی کشاورزی مسیر راه آهن، به صورت کامل پرداخت شود و دستگاه های متولی جهت تامین مصالح طرح مشارکت کنند.
وی بیان کرد: مصالح طرح تعریض محور آستارا-اردبیل صرف بارانداز راه آهن می شود و بیش از ۹۰ درصد مرحله نخست راه آهن آستارا تکمیل شده است.
رستم زاد گفت: روزانه ۲۵ واگن کالا از راه آهن آستارا صادر و وارد می شود و گسترش همکاری های اقتصادی بین کشورهای اروپایی و آسیای میانه از هدف های راه آهن آستارا-آستاراست.
فرماندار آستارا افزود: تجار و فعالان اقتصادی خارجی نیز ظرفیت های آن را ارزیابی می کنند و با توجه به تاکید دولت بر تکمیل راه آهن آستارا-آستارا، باید مشکلات جزئی آن برطرف شود.
مرحله نخست طرح ریلی اتصال آستارای ایران به آستارای آذربایجان، فروردین ماه امسال با حضور مقام های دو کشور در شهرستان آستارا افتتاح شد.
شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در شمال غربی استان گیلان و نوار مرزی جمهوری آذربایجان، سومین مرز پرتردد کشور است و سالانه نزدیک به ۸۰۰ هزار مسافر داخلی و خارجی از آن تردد می کنند.
ایرنا

print

پاسخی بگذارید