گروه: اقتصادی
تاریخ: ۱۹:۵۷ :: ۱۳۹۸/۰۴/۱۶

فرماندار شهرستان رشت گفت: ظرفیت‌های موجود در روستاها را بایستی بشناسیم و از آنها با سرمایه گذاری برای رونق اقتصادی بهره مند شویم.

میرشمس مؤمنی زاده عصر یکشنبه در مراسم تجلیل از دهیاران بخش مرکزی شهرستان رشت با بیان اینکه دهیاران نقش مهم و محوری در توسعه روستا دارند، اظهار داشت: دهیار به عنوان مدیر محلی وظایف متعددی در روستاها بر عهده دارد و برای ایفای مسئولیت نیازمند مشارکت عموم مردم و حمایت دستگاه‌های اجرایی است.

فرماندار شهرستان رشت خطاب به دهیاران بیان داشت: بایستی تلاش کنید تا امنیت و آرامش را به مردم روستا هدیه دهید و در این رابطه لازمست تا با همه دستگاه‌های ذیربط همراهی داشته باشید.

وی با اشاره به اهمیت سلامت و بهداشت خاطر نشان کرد: دهیاران بایستی موضوع سلامت در حوزه روستا را مدیریت کرده تا مردم روستا از اقدامات پیشگیرانه و درمانی لازم بهره مند شوند.

مؤمنی زاده در ادامه سخنانش با تاکید بر اینکه دهیاران بایستی بر روند اجرای پروژه‌ها نظارت و کنترل داشته باشند، بیان داشت: توسعه زیرساخت‌ها و زیربناها از خدمات اساسی است که بایستی پیگیری شود.

وی اظهار داشت: به عنوان مجموعه دستگاه‌های اجرایی و خدماتی به گونه‌ای مدیریت کنیم که جوانان روستا نیاز به مهاجرت نداشته باشند و خانواده‌های آنها از خدمات لازم در روستا برخوردار باشند.

فرماندار شهرستان رشت در بخش دیگری از سخنانش در جمع دهیاران از آنان خواست بهداشت، نظافت و آراستگی عمومی در روستاها، حاشیه راه‌ها و معابر عمومی را مورد توجه جدی قرار دهند.

وی اظهار داشت: مسائل فرهنگی، اجتماعی و هنری مورد توجه دهیاران در روستاها قرار گیرد و در ارتباط با کارگروه اشتغال از ظرفیتی که دولت در اختیار ما قرار داده در جهت حمایت از سرمایه گذار هر چه بیشتر بهره مند شویم.

مؤمنی زاده با اشاره برگزاری انتخابات در سال جاری خطاب به دهیاران خاطر نشان کرد: در جریان انتخابات به عنوان بازوان اجرایی در کنارمان خواهید بود.

معاون سیاسی فرماندار شهرستان رشت نیز در این مراسم در سخنانی بیان داشت: در خصوص آسیب‌های اجتماعی که جوانان و خانواده‌ها را تهدید می‌کند، نباید بی تفاوت باشیم.

علیرضا انصاری اظهار داشت: اواخر امسال انتخابات را در پیش داریم و دهیاران مانند همیشه در این باره نیز کمک خواهند کرد.

معاون برنامه ریزی فرماندار شهرستان رشت نیز گفت: با برگزاری دوره‌های آموزشی در جامعه روستایی و کمک گرفتن از مجموعه‌های فنی و حرفه‌ای و جهاد کشاورزی بایستی بتوانیم سطح دانش روستایی را ارتقا دهیم.

میراعلمی افزود: کشاورزی گیلان بایستی در کنار گردشگری، مزین و زیبا دیده شود و اینکه کشاورزی را فدای گردشگری کنیم، چهره واقعی گیلان از دست می‌رود.

در این مراسم سه نفر از دهیاران بخش مرکزی شهرستان رشت به نمایندگی تجلیل شدند.

١۴ تیرماه روز دهیاری‌ها و شهرداری‌ها نام گرفته است.

print

پاسخی بگذارید