تاریخ: ۲۳:۱۶ :: ۱۴۰۱/۰۳/۰۹
فروش نان برای مصرف غیرانسانی ممنوع

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی مازندران گفت: خبازان می‌باید از فروش نان برای مصرف غیرانسانی خودداری کنند.

عباسعلی وفائی نژاد گفت: خبازان می‌بایست از فروش غیرمتعارف نان به افرادی که قصد انحراف در مصرف نان برای موارد غیرانسانی را دارند جداً خودداری کنند.

او می‌گوید: گندم و نان می‌تواند بعنوان کالایی جانشین برای سایر مواد غذایی و خوراک دام و طیور آسیب جدی به امنیت غذایی کشور وارد کند.

به گفته وفائی نژاد این پدیده نامتعارف موجب هدر رفت گندم مصرف انسانی که به عنوان مهمترین محصول استراتژیک کشور است، می‌گردد.

با توجه به افزایش قیمت بعضی از اقلام غذایی و همچنین نهاده‌های دامی از قبیل جو و کنجاله سویا تقاضای عمومی برای خرید نان از واحد‌های خبازی افزایش یافت.

او می‌گوید:با هرگونه تعطیلی خودسرانه و کسر وزن چانه و رعایت نکردن ساعت پخت نان برخورد جدی انجام می‌گیرد.

به گفته وفائی نژاد واحد‌های خبازی می‌بایست با توجه به ساعت درج شده در تابلوی کاری و میزان سهمیه آرد نسبت به تولید نان فعالیت داشته باشند.

او می‌گوید: هرگونه افزودنی از قبیل کنجد و سبوس می‌بایست به درخواست مشتری باشد و فروش نان کنجددار به صورت اجباری و تحمیلی تخلف محسوب می‌شود و خبازانی که با افزودن مقدار ناچیزی کنجد به نان قیمت آن را افزایش داده و موجبات تضییع حقوق شهروندان را فراهم می‌نمایند وفق مقررات رفتار خواهد شد.

به گفته وفائی نژاد تمامی واحد‌های خبازی سنتی می‌بایست براساس قیمت مصوب به فروش نان اقدام کنند و هیچ گونه مجوز افزایش قیمت از سوی کارگروه آرد و نان استان اعلام نشده و با هرگونه افزایش خودسرانه قیمت نان برخورد خواهد شد.

print

پاسخی بگذارید