تاریخ: ۱۹:۲۶ :: ۱۴۰۱/۱۰/۱۸
فعالیت ۳۱۳ سامانه هوشمند نظارتی در راه‌های مازندران

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مازندران از فعالیت ۳۱۳ سامانه حمل و نقل هوشمند در راه‌های استان خبر داد.

به گزارش اقتصاد گستر شمال،حسن جهانیان مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مازندران گفت: ۳۱۳ مورد سامانه حمل و نقل هوشمند در حال حاضر در استان فعالیت دارد که شامل ۴۵ دستگاه دوربین نظارت تصویری، ۱۵۰ دستگاه دوربین ثبت تخلفات عبور و مرور، ۱۰۶ دستگاه سامانه تردد شمار، ۳ دستگاه سامانه توزین حین حرکت ۹ دستگاه تابلوی پیام متغیر و ترافیک نما است.

او افزود: نتیجه رویکرد استفاده از سامانه‌های هوشمند، افزایش و سهولت در تردد و ارتقا بهره وری امکانات و زیرساخت موجود، ارتقای ایمنی، امنیت، روانسازی ترافیک، بهبود عملکرد و اصلاح روش ها، مدیریت موثر و توسعه پایدار حمل و نقل جاده‌ای و حرکت در راستای سیاست‌های کلی در بخش حمل و نقل را به دنبال خواهد داشت.

جهانیان گفت: بخشی از اطلاعات احصا شده از این سامانه‌ها در جهت اطلاع رسانی شرایط جوی و ترافیکی، ارائه اطلاعات و تسهیلات مسیر سفر، رسیدگی به سوانح و حوادث و امداد رسانی و بسیاری از موارد دیگر به کاربران مورد استفاده در سامانه ۱۴۱ قرار می‌گیرد.

او افزود:مردم می‌توانند با مراجعه و ارتباط با این سامانه قبل از اقدام به سفر و حین سفر از وضعیت جوی و وضعیت ترافیکی راه‌ها مطلع شوند. همچنین این امکان فراهم شده که با نصب برنامه کاربردی ۱۴۱ بر روی گوشی‌ها مردم بتوانند از طریق تصاویر دوربین نظارت تصویری و نقشه‌های ترافیکی، به صورت لحظه‌ای آخرین وضعیت جاده‌های استان را رصد کنند.

print

پاسخی بگذارید