تاریخ: ۰:۲۶ :: ۱۳۹۹/۰۱/۲۶
قتل برادر توسط برادر

اختلاف ۲ برادر در مغازه میوه فروشی سناریوی مرگباری را در خیابان سهروردی رقم زد.

ساعت ۱۱ صبح پنج شنبه ۱۴ فروردین ماه امسال فریادهای سوختم سوختم مرد جوانی در مغازه میوه فروشی به گوش رسید و رهگذران که شاهد یک سناریوی هولناک بودند و با بیرون کشیدن مرد جوان که در آتش می سوخت را خاموش کردند و خیلی زود امدادگران اورژانس مرد جوان را به بیمارستان منتقل دادند و در این صحنه جوان دیگری که از ناحیه دست دچار سوختگی شده بود نیز به بیمارستان منتقل شد.

سناریوی مرموزی در مغازه میوه فروشی در خیابان سهروردی رخ داده بود که در تحقیقات ابتدایی مشخص شد آتش سوزی عمدی بوده و فرضیه یک اختلاف خانوادگی پیش روی ماموران قرار گرفت.

مصطفی که ۹۵ درصد دچار سوختگی شده بود تحت درمان قرار گرفت اما به خاطر شدت سوختگی عصر همان روز آتش سوزی روی تخت بیمارستان به کام فرو رفت.

همسر قربانی

بهاره همسر مصطفی که هنوز از مرگ همسرش شوکه شده به خبرنگار رکنا گفت: مصطفی و برادرش اختلافاتی از قدیم با هم داشتند ولی اختلافاتشان به حدی نبود که این جنایت رخ دهد.

وی افزود: همسرم رستوران ترازا در خیابان سهروردی شمالی را راه اندازی کرده بود و هزینه زیادی برای این رستوران کرده بود تا اینکه با شیوع کرونا ویروس مجبور به تعطیل کردن کافه رستوران شدیم و هزینه های زندگی و بدهکاری همسرم زیاد شده بود به همین خاطر مصطفی تصمیم گرفت به مغازه میوه فروشی پدرش که مالکیت آن برای خودش است در کنار برادرش مشغول به کار شود تا هزینه های زندگی را تا پایان گرفتن این ویروس تامین کند.

زن جوان ادامه داد: برادر مصطفی وقتی متوجه تصمیم برادرش شد تهدید کرد که اگر مصطفی به مغازه میوه فروشی برود مغازه های میوه فروشی، آبمیوه فروشی و رستوران ما را با خود مصطفی آتش می زند.

بهاره گفت: شب قبل از این اتفاق در خانه دایی همسرم بودیم و مصطفی عنوان کرد که دستگاه پوز مغازه را شارژ می کند و صبح به مغازه میوه فروشی می رود و با برادرش حل می کند، او می گفت برادر هستیم و خودمان موضوع را حل می کنیم.

صبح روز حادثه

بهاره به خبرنگار رکنا گفت: ساعت ۹ صبح بود که همسرم به مغازه میوه فروشی رفت، مادرم دلشوره زیادی داشت و ساعت ۱۰ صبح بود که مادرم به همسرم زنگ زد که صدای فحاشی شنید و متوجه درگیری مصطفی داخل مغازه شد، خیلی زود مادرم و برادرم به جلوی مغازه رفتند که مصطفی را در حالیکه آتش گرفته بود دیدند و همسرم فریاد می زد که سوختم، مردم آتش را خاموش کردند و مصطفی به بیمارستان منتقل شد.

وی افزود: خانواده همسرم برای پنهان کردن این جنایت خانوادگی و بیگناه نشان دادن برادرشوهرم، هارد دوربین مداربسته مغازه را برداشتن و ادعا می کنند که مدتی است که دوربین ها از کار افتاده و صحنه آتش سوزی را از بین برده اند.

زن جوان ادامه داد: همسرم در لحظات پایانی با صدای سوزناک از من خواست که از حقش نگذرم و برادرشوهرم را قصاص کنم. خانواده شوهرم سعی دارند این ماجرا را یک آتش سوزی نشان دهند ولی این پرونده قتل است و برادرشوهرم دست به این قتل زده است و تا آخرش پای این پرونده می ایستم چون باید حق پسرم را بگیرم تا فردا روزی که بزرگ شد مرا به خاطر قتل پدرش سرزنش نکند.

این زن عنوان کرد: خانواده همسرم هارد دوربین های مداربسته را برداشتند تا صحنه آتش سوزی پنهان بماند.

شاهد آتش سوزی عمدی

یکی از شاهدان این آتش سوزی مرگبار به خبرنگار رکنا گفت: تا جاییکه اطلاع دارم مصطفی به خاطر خرید و ساخت کافه رستوران بدهکاری زیادی داشت و توانسته بود بخشی از بدهکاری اش را پرداخت کند اما با توجه به شیوع کروناویروس، مصطفی مجبور به بستن رستوران کرد و بدهکاری داشت که تصمیم گرفته بود مدتی در مغازه پدری اش که مغازه میوه فروشی است کار کند.

وی افزود: صبح روز حادثه من برای خرید به مغازه میوه فروشی رفتم و دیدم مصطفی پشت میز نشسته و کارگر مغازه نیز در آنجا حضور دارد که در همین لحظه یک مرد سوار بر خودروی نیسان که بار میوه داشت به جلوی در مغازه آمد و بدون هیچ مقدمه ای شروع به فحاشی کرد، ابتدا فکر کردم که اختلاف بین ۲ میوه فروش است که خواستم به این درگیری لفظی پایان دهد و مصطفی هیچ حرفی نمی زد.

مرد جوان گفت: بعد از لحظاتی متوجه شدم که مرد جوان برادر مصطفی است و با صدای بلند می گفت که گفته بودم اگر پایت به مغازه باز شود خودت و مغازه را آتش می زنم چرا آمدی؟! مرد جوان از کارگرش خواست تا مشتریان را از مغازه خارج کند و من وقتی فهمیدم اختلاف خانوادگی است و ۲ برادر با هم درگیر هستند از مغازه خارج شدم و شاهد ماجرا بودم.

این مرد ادامه داد: مرد جوان از داخل قفسه های مغازه ظرف بنزین را برداشت و کرکره ها را تا نیمه پایین داد و بنزین را روی مصطفی ریخت و در ادامه ناگهان آتش سوزی و انفجار صورت گرفت که مصطفی در حالیکه آتش گرفته بود و می سوخت به کمک مردم بیرون کشیده شد و یک اتوبوس با دیدن این صحنه در کنار خیابان پارک کرد و با کپسول آتش نشانی شروع به خاموش کردن آتش روی بدن مصطفی کرد اما بی فایده بود و یک نفر پتوی مسافرتی روی مصطفی انداخت و توانستیم آتش را خاموش کنیم.

شعله ها زیاد بود و برادر مصطفی از ناحیه دست دچار سوختگی شده بود که به بیمارستان منتقل شد و شنیدم که مصطفی ۹۵ درصد و برادرش ۱۲ درصد دچار سوختگی شده اند.

تحقیقات میدانی

بررسی ها نشان از آن دارد که این پرونده در شعبه پنجم دادسرای امور جنایی تهران تشکیل شده است و یک افسر ویژه پلیس در بیمارستان برادر مصطفی را تحت نظر قرار داده است تا اینکه صبح روز یکشنبه ۲۴ فروردین ماه مرد جوان از بیمارستان ترخیص و برای تحقیقات به دادسرای امور جنایی تهران منتقل شد.

شنیده ها حاکی از آن است که مرد جوان در اعترافاتش ادعا کرده که بنزین را برای موتور برق داخل مغازه نگهداری کرده است و زمانیکه با برادرش درگیر شده آن را روی برادرش ریخته و آتش بخاری داخل مغازه باعث این آتش سوزی مرگبار شده است و قصد قتل برادرش را نداشته است.

این اعترافات در حالی است که شاهدان از عمدی بودن این آتش سوزی مرگبار به پلیس و خبرنگار رکنا خبر داده اند.

بنا به این گزارش، متهم به قتل برادر پس از تحقیقات ابتدایی به خاطر سوختگی روی دستانش به دستور بازپرس پرونده به زندان منتقل شده و در بیمارستان زندان تحت درمان قرار گرفته است و تحقیقات دراداره ۱۰ پلیس آگاهی تهران ادامه دارد.

print

پاسخی بگذارید