عضو هیات مدیره بانک ملی ایران تاکید کرد:
تاریخ: ۸:۱۵ :: ۱۳۹۷/۰۲/۱۸

عضو هیات مدیره بانک ملّی ایران و سفیر فیلیپین در تهران طی نشستی بر لزوم توسعه همکاری های اقتصادی و بانکی فی مابین تاکید کردند.

به نقل از روابط عمومی بانک ملّی ایران، محمود شایان در نشست امروز که با حضور «ویلفر دو سانتوس» سفیر فیلیپین در تهران، «خوزه دو ونشیا» نماینده ویژه رئیس جمهور فیلیپین، تنی چند از مدیران امور و روسای ادارات کل بانک ملّی ایران و نمایندگانی از وزارت امور خارجه برگزار شد، با تاکید بر اینکه این بانک اکنون با بیش از ۵۰ کارگزار خارجی ارتباط بانکی دارد، گفت: در دیدار مقامات فیلیپین با رییس جمهور ایران در تهران بر اهمیت سرمایه گذاری مشترک دو کشور تاکید شده است و ایران یکی از شش کشوری است که با فیلیپین، کمیسیون مشترک اقتصادی دارد.

وی تصریح کرد: امروز نقش بانک ها در توسعه روابط کشورها بسیار پر رنگ است و بانک ملّی ایران از سرمایه گذاری مشترک میان دو کشور استقبال می کند. شایان با بیان اینکه بانک ملّی ایران یکی از بزرگترین بانک های جهان اسلام به لحاظ میزان دارایی است، تاکید کرد: این بانک در بخش زیادی از پروژه های ملی اعم از پتروشیمی، سدسازی، خودروسازی و … مشارکت داشته و دارد و می تواند با فیلیپین در پروژه های سرمایه گذاری همکاری کند.

عضو هیات مدیره بانک ملّی ایران با تاکید بر اینکه ایران به جهت داشتن منابع عظیم می تواند منافع ذی نفعان و سرمایه گذاران خارجی را تامین کند، بیان کرد: ما آمادگی داریم روابط بانکی را توسعه دهیم و از برنامه های توسعه ای و همفکری طرف فیلیپینی هم استقبال می کنیم.

وی همچنین تاکید کرد که بخش گردشگری می تواند محور دیگر سرمایه گذاری ها و همکاری های مشترک فی ما بین باشد. سفیر فیلیپین در تهران نیز در این نشست با بیان اینکه ما برای سرمایه گذاری در ایران آمده ایم، گفت: کشور فیلیپین پروژه هایی برای سرمایه گذاری در ایران از جمله ایجاد واحدهای پتروشیمی دارد.

وی افزود: مقامات اقتصادی کشور ایران با توجه به جایگاه ویژه بانک ملّی ایران، این بانک را به عنوان بانک داخلی برای تسهیل سرمایه گذاری میان دو طرف انتخاب کرده اند و انجام این پروژه ها مسلماً منافع اقتصادی زیادی برای هر دو کشور خواهد داشت.

print

برچسب ها:

پاسخی بگذارید