تاریخ: ۸:۲۵ :: ۱۴۰۲/۱۲/۰۷
ماجرای رای بدون مهر چیست؟

رییس سازمان ثبت احوال گفت: دیگر در انتخابات شناسنامه مهر زده نمی‌شود، اما تمام اطلاعات و سابقه مربوط به فرد رای دهنده در پایگاه هویتی و اطلاعاتی سازمان درج و ثبت خواهد شد.

به گزارش اقتصاد گستر شمال ،هاشم کارگر رییس سازمان ثبت احوال در گفتگو با ما اظهار کرد: در قانون جدید انتخابات علاوه بر شناسنامه ،کارت ملی برخی مدارک دیگر هم مورد قبول واقع شده است. از جمله گواهی نامه و کارت پایان خدمت، گذرنامه و دیگر مدارکی که مورد قبول قانون باشد.

کارگر بیان کرد:البته ناگفته نماند با وجود این مدارک باز هم احراز هویت به طور جدی صورت می‌گیرد و تطبیق آن چک خواهد شد. این نکته هم وجود دارد که دیگر شناسنامه ممهور به مهر نمی‌شود یعنی داخل شناسنامه مهر نمی‌خورد، اما تمام اطلاعات و سابقه مربوط به فرد رای دهنده در پایگاه هویتی و اطلاعاتی سازمان درج و ثبت خواهد شد.

او گفت: باید توجه کرد که این اطلاعات در دسترس عموم نخواهد بود و فقط توسط سازمان ثبت احوال ثبت و درج می‌شود و در اختیار سازمان خواهد بود.

رییس سازمان ثبت احوال گفت: نامزد‌ها  پیش از اجرایی شدن انتخابات، احراز هویت خواهند شد. زیرا زمانی که نامزد‌ها خودشان را به عنوان داوطلب مجلس خبرگان، ریاست جمهوری معرفی می‌کنند آنجاست که نقش سازمان ثبت احوال در احراز و ارائه هویت نقش اساسی پیدا می‌کند.

او در ادامه تصریح کرد: نقش دیگری که سازمان ثبت احوال به طور جدی  در اجرای آن دارد این است که در روز انتخابات ابتدا قبل  از رأی دادن فرد او را احراز هویت کند.

کارگر بیان کرد: پیشرفت‌هایی که در حوزه‌های گوناگون صورت گرفته موجب شده  ما برای احراز هویت افراد علاوه بر مدارک هویتی بتوانیم از سرویس‌ها و امکانات الکترونیکی که در اختیار وزارت کشور داده ایم استفاده کنیم. از طرق پیشرفته هوشمند بتوانیم فرد را از طریق اطلاعات هویتی شناسایی کنیم.

print

پاسخی بگذارید