معاون اقتصادی استاندار مازندران مدعی شد
تاریخ: ۲۰:۳۲ :: ۱۴۰۳/۰۱/۱۸
مازندران در کاهش نرخ بیکاری ،رتبه نخست کشور را کسب کرد

معاون هماهنگی امور اقتصادی و گردشگری استاندار مازندران گفت: کاهش این آمار نسبت به متوسط نرخ بیکاری ۷.۶ درصد کشور سبب شد تا این استان رتبه نخست بین استان ها را کسب کند.

به گزارش اقتصاد گستر شمال ،به نقل از ایرنا،حسن خیریانپور در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه مازندران افزود: سهمیه ابلاغی ایجاد اشتغال طی سال گذشته ۴۸ هزار اشتغال بود که این آمار که در سامانه ملی به ثبت رسیده به ۶۲ هزار اشتغال رسیده است.

وی با ذکر این نکته که پارسال عمده مصوبات شورای برنامه ریزی و توسعه مازندران، اجرایی شد و استان رتبه اول تا سوم کشور را کسب کرده است، ادامه داد: مازندران در مهار تورم و رشد تولید به عنوان شعار سال گذشته به درستی عمل کرد.

معاون امور هماهنگی اقتصادی استانداری مازندران بیان داشت: طبق آمار رسمی بانک مرکزی، نرخ تورم در اسفند ماه سال گذشته استان به ۳۹.۱ درصد کاهش یافته است در حالی که بیشترین حضور مسافر را در استان داشته است.

وی به آمار ۴۴.۶ درصد رشد اقتصادی مازندران که در پایان سال گذشته به ثبت رسیده است، اشاره کرد و گفت: در این بخش نیز این استان رتبه چهارم را کسب کرده است.

خیریانپور به بازگشت ۲۰۰ واحد راکد تولیدی صنعتی و کشاورزی به مدار تولید طی سال گذشته در مازندران اشاره کرد و گفت: ۱۹۳ واحد تولیدی راکدی که در تملک بانک های مازندران بوده خارج و به مدار تولید برگشت.

وی با بیان اینکه پارسال با برگزاری هفت همایش شناسایی سرمایه‌گذاری، تحولات ویژه ای در سرمایه گذاری داخلی و خارجی استان رقم خورده است، گفت: اکنون ۱۰ سرمایه‌گذاری خارجی با اعتبار ۱۷۵ میلیون دلار در استان شناسایی و عملیاتی شده است.

خیریانپور به صادرات ۳۱۸ میلیارد دلاری محصولات مازندران در سال گذشته اشاره کرد و ادامه داد:مرکبات مازندران از پنج هزار تن سال ۱۴۰۱ به ۱۷۸ هزار تن طی سال گذشته رسیده است که این آمار ثبت شده در گمرک استان است، چراکه مجموعه صادرات مرکبات مازندران از مناطق مختلف کشور به خارج، ۳۰۰ هزار تن است.

وی اولویت های سرمایه‌گذاری به تفکیک شهرستان های مازندران را جهت گیری امسال شورای برنامه‌ریزی استان دانست.

مازندران در کاهش نرخ بیکاری ،رتبه نخست کشور را کسب کرد

فعالیت های واحدهای معدنی مازندران نیاز به پلیس مجدد دارد

مدیر کل حفاظت محیط زیست مازندران با اظهار این که تعداد قابل توجهی از واحد های معدنی در مناطق حفاظت شده استان فعالیت دارند، گفت: برگشت یک درصد فروش محصولات معدنی مازندران به محیط زیست، محقق نمی شود.

عطاالله کاویان در جلسه شورای برنامه ریزی استان، پایش مجدد فعالیت های معدنی مازندران را ضروری دانست و ادامه داد: برای این کار مهم نیاز به اعتبار است.

وی با انتقاد از این مقوله که اعتبار اداره حفاظت محیط زیست در بعضی از کمیته برنامه‌ریزی شهرستان های مازندران صفر است، از فرمانداران خواست تا اجازه ندهند تا دستگاه حاکمیتی محیط زیست در اجرای ماموریت های خود زیر سوال برده شود.

وی گفت: طبق بررسی‌های انجام شده ، خسارت به محیط زیست مازندران به خصوص فعالیت های معدنی در مناطق حفاظت شده که از گذشته مجوز دارند ، زیاد شده است.

print

پاسخی بگذارید