تاریخ: ۲۱:۱۳ :: ۱۴۰۱/۰۹/۰۷
مازندران صاحب سه سالن تخصصی کاراته شد

رییس هیات کاراته مازندران از ساخت و آماده سازی سه سالن تخصصی کاراته در این استان خبر داد و گفت: این سالن ها به امکانات استاندارد کاراته مجهز شده و در اختیار کاراته کاهای استان قرار گرفته است.

به گزارش اقتصاد گستر شمال،حسن رجبی یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: کاراته کاهای مازندران سال های سال با مشکل نداشتن سالن تخصصی دست و پنجه نرم می کردند و در این مدت ۴۸ سال فعالیت هیات کاراته استان همواره این موضوع از سوی مسوولان هیات پیگیری شد.

وی ادامه داد: خوشبختانه پیگیری های انجام شده در این زمینه به ثمر رسیده است و اداره ورزش و جوانان با تحویل یک سالن ورزشی در جویبار به هیات کاراته مازندران اقدامات برای بازسازی و تجهیز این سالن انجام شده است.

به گفته رییس هیات کاراته مازندران برای ترمیم این سالن به وسعت ۴۰۰ متر مربع یک میلیارد ریال هزینه شده و در حال حاضر مورد بهره برداری قرار گرفته است.

رجبی بیان کرد: همچنین سالن تخصصی کاراته سوادکوه به وسعت ۴۵۰ متر مربع با اعتبار یک میلیارد ریالی بازسازی و تجهیز شده است و ورزشکاران از این سالن استفاده می کنند.

وی ضمن قدرانی از همراهی اداره کل ورزش و جوانان مازندران برای در اختیار گذاشتن سالن ورزشی در تنکابن به هیات کاراته استان افزود: این سالن تخصصی به کانون فعالیت کاراته کاهای غرب استان مبدل شده و به نوعی پراکندگی سالن های تخصصی کاراته در استان رقم خورده است.

رییس هیات کاراته مازندران بیان کرد: با اهدای زمین به وسعت سه هزار متر مربع در روستای “زید ” از توابع شهرستان میاندورود به هیات کاراته استان قرار است علاوه بر ساخت چهارمین سالن تخصصی کاراته مازندران ، کمپ تیم ملی کاراته نیز در این فضا ایجاد شود.

رجبی ادامه داد: عملیات اجرایی این خانه کاراته ماه آینده با حضور مسوولان ارشد فدراسیون کاراته آغاز خواهد شد تا بخش دیگری از دغدغه کاراته کاهای استان در این زمینه برطرف شود.

وی ادامه داد: با توجه به حضور چشمگیر ورزشکاران مازندران در رشته کاراته اما فعالیت در سالن های اجاره ای بدون امکانات استاندارد این رشته ورزشی را با مشکل مواجه کرده بود که راه اندازی این سالن های تخصصی بسیار در رفع این مشکلات تاثیرگذار بوده است.

رییس هیات کاراته مازندران با بیان اینکه این استان یکی از استان های مستعد در رشته ورزشی کاراته در سطح کشور است، گفت: در سال جاری خانم ها صمدی و چالاکی و نریمان ضامنی از ورزشکاران استان به عنوان مربیان تیم ملی کاراته مشغول فعالیت هستند.

رجبی افزود: هم اکنون نیز ۱۴ ورزشکار مازندرانی در ترکیب تیم ملی کاراته در رده های مختلف سنی قرار دارند که این موضوع در سابقه فعالیت ورزشی استان شگفتی ساز است چرا که طی این سال ها همواره یک یا ۲ ورزشکار استان در ترکیب تیم ملی به مسابقات جهانی و آسیایی اعزام شده اند.

مازندران ۱۵ هزار کاراته کای سازمان یافته دارد.

print

پاسخی بگذارید