گروه: اقتصادی
تاریخ: ۲۱:۴۲ :: ۱۳۹۹/۰۲/۰۱
مازندران نگران لغو محدودیت‌های کرونایی سفر

در حالی کمتر از یک روز از مصوبه لغو محدودیت‌های سفر از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا می‌گذرد افزایش تردد درمحورهای اصلی مازندران، مردم این خطه شمال کشور را نسبت به احتمال بازگشت به پیک کرونا نگران کرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، افزایش تردد خودروهای عبوری در سطح محورهای استان مازندران پس اندک زمانی از لغو محدودیت های سفرهای استانی باعث شده تا معاون کل وزارت بهداشت و درمان که در سفر به مازندران به سر می برد با بررسی ترددها نسبت به برگشت موج دوم ویروس کرونا به این استان شمالی کشور هشدار دهد و درمانگران استانی نیز در مراکز بیمارستانی که دو ماهه سخت را پشت سرگذاشتند نیز از حالا نگران شیوع پیک این بیماری هستند.
دکتر حریرچی گفت که افزایش تردد مسافران به استان مازندران نتایج خود را در یک تا دو هفته آینده نشان می دهد و خواهان رعایت طرح های فاصله گذاری اجتماعی و سایر برنامه های پیشگیرانه برای جلوگیری از اوج گیری مجدد این بیماری در استان مازندران شد.
روند صعودی ابتلا به کرونا در مازندران
بررسی آمار بیماران کرونایی روزهای اخیر در بیمارستان ها و مراکز درمانی استان مازندران نشان می دهد اگرچه آمار بیمارانی که روزانه در این مراکز به دلیل وضعیت حاد تنفسی بستری می شوند، از حدود یک هفته قبل دو رقمی شد، ولی همچنان این رویه نیز در نوسان قرار دارد به طوری که آمار بیمارانی که ۳۱ فروردین ماه در این مراکز درمانی در مازندران بستری شدند در مقایسه با ۳۰ فروردین ماه تا ۲۰ درصد افزایش یافت.
علاوه بر آن براساس بررسی اپیدمیولوژی صورت گرفته از روند ابتلا به ویروس کرونا در ایران از سوی وزارت بهداشت تا پایان فروردین ماه سال جاری مازندران از لحاظ ابتلا به ویروس کرونا در منطقه زرد در بین استان هایی قرار دارد که ابتلا به ویروس کرونا در آن روند صعودی دارد.
هم اکنون ۴۷۴ بیمار مبتلا به ویروس کرونا با علائم حاد تنفسی در مراکز درمانی و بیمارستانی استان مازندران بستری هستند
ادامه محدودیت های سفر برای استان های شمالی
نماینده وزیر بهداشت و درمان در استان های مازندران و گلستان گفت که اگرچه شدت انتقال ویروس کرونا در استان مازندران و گلستان در هفته های اخیر روند کاهشی به خود گرفت و تا حد زیادی کنترل شد، ولی همچنان این استان از جمله مازندران در زمره استان های با شیوع بالا قرار دارند.
دکتر محمد مهدی ناصحی در گفت و گو با خبرنگارایرنا افزود : لغو محدودیت های سفر استانی شاید برای اکثر استان های کشور مشکلی را ایجاد نکند، ولی در استان های شمالی به خصوص مازندران که در فصل جاذبه های بهاری قرار دارد، می تواند زمینه افزایش سفر را به دنبال داشته باشد و نگرانی را برای برگشت موج دوم افزایش دهد.
وی اضافه کرد : کنترل بیماری کرونا در استان مازندران به معنای از بین رفتن خطر ناشی از ابتلا به این ویروس نخواهد بود و همچنان باید طرح های فاصله گذاری و قرنطینه خانگی ادامه داشته باشد.
وی خاطرنشان کرد : به نظر می رسد ستاد ملی مقابله با کرونا که محدودیت های سفر استانی را لغو کرده برای استان های شمالی در این زمینه محدودیت هایی را پیش بینی کند تا بار دیگر افزایش تردد و مسافر را به خطه شمال کشور نداشته باشیم.
کم اثر بودن تب سنجی در شناسایی بیمار
رییس اسبق دانشگاه علوم پزشکی مازندران در مورد ادامه طرح تب سنجی مبادی ورودی این استان برای شناسایی بیماران کرونایی گفت : اگرچه تب سنجی می تواند تا حدی برای شناسایی بیماران کرونایی کمک کار باشد، ولی راهکار اصلی برای شناسایی این بیماران نیست، چرا که بسیاری از بیماران دارای علائم ویروس می توانند تب بالا نداشته باشند.
دکتر ناصحی اظهارداشت: بهترین راهکار برای جلوگیری از افزایش تردد در محورهای استان مازندران، ادامه محدودیت های سفر است و در غیر این صورت باید در روزهای آینده منتظر اوج گیری ابتلا به این ویروس در استان های شمالی از جمله مازندران باشیم.
مازندران در معرض پرخطرترین استان های کشور به کرونا
معاون کل وزیر بهداشت و درمان که برای بررسی وضعیت بیماری کووید ۱۹ به استان مازندران سفر کرد گفت : با لغو محدودیت های سفر مازندران از امروز در معرض پرخطرترین استان های کشور به لحاظ شیوع ابتلا به ویروس کرونا قرار دارد.
دکتر ایرج حریرچی در ستاد مقابله با کرونا مازندران بازگشایی مشاغل با ریسک متوسط را از دیگر نگرانی ها برای بازگشت موج دوم ویروس کرونا اعلام کرد.
وی استراتژی وزارت بهداشت و درمان را برای کنترل ویروس کرونا، فاصله گذاری اجتماعی و تغییر رفتار مردم، شناسایی بیماران کم علامت و بی علامت و قرنطینه تمام کسانی که تماس نزدیک با بیماران مبتلا دارند اعلام کرد.
پرهیز از سفر به مازندران
معاون کل وزیر بهداشت و درمان و اموزش پزشکی گفت : مازندران یکی از شش استان کشور به لحاظ شیوع گسترده کرونا محسوب می شود و با سفرهای غیر ضرور به این استان شرایط آن بحرانی تر می شود.
دکتر حریرچی از مردم خواست تا با وجود لغو محدودیت های سفر از سفرهای غیر ضرور به استان مازندران بپرهیزند.
براساس آمار هم اکنون ۴۷۴ بیمار مبتلا به ویروس کرونا در مراکز درمانی استان مازندران بستری هستند.

print

پاسخی بگذارید