تاریخ: ۱۰:۴۴ :: ۱۳۹۷/۰۳/۲۸

مدیر سرمایه‌گذاری و امور سهام بانک سامان مزیت‌های صدور گواهی سپرده سکه طلا را تشریح کرد.

به نقل از روابط عمومی بانک سامان، قاسم سرخوش در گفتگو با «سامان رسانه» در اینباره گفت: بورس کالای ایران برای افزایش امنیت در معاملات و جابجایی سکه طلا و ترغیب سرمایه‌گذاران به فعالیت در این زمینه، مکانیزمی پیش‌بینی کرده که هموطنان می‌توانند به جای نگهداری سکه‌های طلا در منازل یا دفاتر، آن را به بانک سامان بسپارند و در مقابل، گواهی سپرده سکه طلا قابل خرید و فروش در بورس به نام خود دریافت کنند.

سرخوش با اشاره به مزایای گواهی سپرده سکه طلا تصریح کرد: قرار گرفتن گواهی سپرده سکه طلا به‌ عنوان وثیقه برای اخذ تسهیلات از سیستم بانکی، معافیت مالیاتی خرید و فروش این اوراق، انتقال بخشی از معاملات نقدی بازار سکه به گواهی سپرده و پیش‌بینی فعالیت قابل توجه صندوق‌های کالایی روی این معاملات در آینده، از دیگر مزایای راه‌اندازی گواهی سپرده سکه طلا به‌شمار می‌رود.

مدیر سرمایه‌گذاری و امور سهام بانک سامان خاطرنشان کرد: در این طرح، فقط اسناد مربوط به سکه منتقل می‌شود و منابع مالی که در بخش سکه وجود دارد، به‌سهولت به گردش درمی‌آید.

وی افزود: این گواهی برای سکه بهار آزادی طرح امام ضرب سال ۱۳۸۶ با عیار ۹۰۰ در هزار و وزن ۸.۱۳۳ گرم و پس از اصالت‌سنجی و صدور گواهی سپرده صادر می‌شود و مالک گواهی سپرده، در هر زمانی می‌تواند با ارایه آن، سکه‌های خود را دریافت کند.

گفتنی است، شعبه جام‌جم بانک سامان به نشانی خیابان ولیعصر، نرسیده به چهارراه پارک‌وی، نبش کوچه ترکش‌دوز برای این خدمت در نظر گرفته شده و دارندگان سکه یا گواهی سپرده آن می‌توانند از شنبه تا چهارشنبه هر هفته از ساعت ۱۳ تا ۱۵:۴۵ برای تحویل و دریافت سکه به این شعبه مراجعه کنند.

print
برچسب ها:

پاسخی بگذارید