تاریخ: ۱۳:۳۰ :: ۱۴۰۱/۰۴/۲۵
مسافران میزان مصرف برق در شهر‌های شمالی را مدیریت کنند

سخنگوی صنعت برق گفت: مسافران میزان مصرف برق را در شهر‌های شمالی کشور مدیریت کنند چراکه میزان مصرف برق رشد ۵۰۰ مگاواتی داشته است.

رجبی مشهدی گفت: امروز نسبت به  هفته گذشته حدود ۲ هزار مگاوات میزان مصرف برق افزایش یافته و پیش بینی می‌شود؛ امروز میزان مصرف برق به ۶۶ هزار و ۵۰۰ مگاوات در کشور برسد. با توجه به آنکه این هفته به عنوان گرم‌ترین هفته در تیر به  شمار می‌رود و اواسط هفته طبق پیش بینی سازمان هواشناسی روز‌های بسیار گرمی را داشته باشیم بنابراین به نظر می‌رسد که در مصرف برق رکود جدیدی را داشته باشیم.

به گفته سخنگوی صنعت برق کشور دلیل مصرف برق به طور خاص امروز در نوار شمالی به دلیل افزایش دمای هوا افزایش یافته و میزان مصرف برق در این هفته نسبت به هفته گذشته حدود ۵۰۰ تا ۶۰۰ مگاوات که معادل یک نیروگاه است افزایش یافته که این میزان هم به دلیل افزایش حجم تردد مسافران به این مناطق است بنابراین توصیه می‌شود که مسافران در هتل‌ها استفاده از وسایل سرمایشی را مدیریت کنند.

کاهش مصرف در ساعات اوج مصرف توسط مشترکان خانگی بسیار مطوب بوده به طوری که ۳۸ درصد از مشترکان خانگی پاداش مدیریت مصرف رادریافت کردند که امیدوار هستیم این مدیریت مصرف ادامه داشته باشد.

براساس این گزارش امروز میزان مصرف برق به ۶۵ هزار مگاوات در کشور رسیده است.

print

پاسخی بگذارید