تاریخ: ۱۸:۲۳ :: ۱۴۰۲/۰۶/۱۸
معاون استاندار مازندران: بانک کشاورزی ۹۹ درصد تسهیلات سفر ریاست جمهوری را پرداخت کرد

معاون امور اقتصادی استاندار مازندران امروز در جلسه توسعه صادرات مازندران که در استانداری برگزار شد با اشاره به اینکه در بحث تغییر نرخ ارز، بانک کشاورزی بیش از ۹۰۰ میلیارد تومان تسهیلات به بخش کشاورزی مازندران پرداخت کرد، گفت: ۹۹ درصد تسهیلات سفر ریاست جمهوری از سوی این بانک پرداخت شد که جای قدردانی دارد.

به گزارش اقتصاد گستر شمال ,به نقل از ایسنا، حسن خیریانپور افزود: نقش بانک کشاورزی در بحث سرمایه در گردش برای واحدهای سورتینگ، پایانه برنج و بیش از ۸۰۰ کارخانه شالیکوبی در مازندران می تواند موثر باشد.

وی با اعلام اینکه به جهت نداشتن مرز زمینی عمده صادرات مازندران از استان های دیگر انجام می شود، تصریح کرد: مازندران ۲۲۰ هزار تن تولید کیوی دارد. در سال گذشته ۲۰۱ هزار تن کیوی از کشور صادر شد در واقع ۱۰۰ هزار تن باید به نام مازندران ثبت می شد که ۱۰ هزار تن به نام گمرکات استان به ثبت رسید.

خیریانپور افزود: صادرات ۵هزار تن مرکبات از گمرکات مازندران به ثبت رسید همچنین ۸۰ میلیون دلار ثبت صادرات محصولات کاله را داشتیم که ۴۰ میلیون دلار ان به نام گمرکات مازندران ثبت شد.

هم‌چنین مدیرعامل بانک کشاورزی با اعلام اینکه این بانک در مسیر صنعتی شدن کشاورزی همراهی لازم را با کشاورزان و سرمایه گذاران دارد، گفت: بانک کشاورزی آمادگی حمایت از کشاورزی کوچک مقیاس تا صنایع تبدیلی را دارد.

فرشید فرخ نژاد امروز در جلسه توسعه صادرات مازندران اظهار کرد: بانک کشاورزی با شبکه گسترده در کشور خدمات بانکی ارائه می دهد.

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته نسبت به سال ما قبل به تناسب امکانات بیش از ۷۵ درصد رشد خدمات داشت، افزود: برای توسعه صادرات باید کشاورزی کوچک مقیاس در مازندران مورد توجه قرار گیرد و در این زمینه بانک کشاورزی همراهی لازم را خواهد داشت.

فرخ نژاد به صرافی فعال در بانک کشاورزی اشاره کرد و گفت: در این بخش با رشد ۵۵۰ درصدی مواجه بودیم.

وی با اعلام اینکه بانک کشاورزی در مسیر صنعتی شدن کشاورزی همراهی لازم را با کشاورزان و سرمایه گذاران دارد، خاطرنشان کرد: بانک کشاورزی امادگی حمایت از کشاورزی کوچک مقیاس تا صنایع تبدیلی را دارد.

مدیرعامل بانک کشاورزی با تاکید براینکه در نظام بانکی وصول مطالبات در بازپرداخت تسهیلات به قشر جدید موثر است، افزود: با گردش حساب توسعه بانکی شکل می گیرد. با لحاظ حساسیت های کشاورزی هر جا ابزار قانونی وجود داشته باشد می توانیم حامی سرمایه گذاران و کشاورزان باشیم.

print

پاسخی بگذارید