تاریخ: ۱۸:۳۰ :: ۱۳۹۹/۱۱/۱۸
معاون نهاد ریاست جمهوری طرح‌های بخش مرزی داشلی‌برون گنبد را افتتاح کرد

همزمان با هفتمین روز دهه فجر در مراسمی با حضور معاون توسعه روستایی و مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری پروژه‌های آب و فاضلاب و ورزش روستایی بخش مرزی داشلی‌برون گنبدکاووس افتتاح و عملیات ساخت آن آغاز شد.

در مراسم امروز که به صورت متمرکز در روستای “دماغ” بخش داشلی برون برگزار شد ساخت پروژه‌های آب و فاضلاب شامل آبرسانی به روستاهای “قیزلر، دماغ، خیرخوجه علیا و سفلی” و احداث مخزن ذخیره بتنی ۱۰۰ متر مکعبی و یک باب ایستگاه پمپاژ و ۱۴ کیلومتر خط انتقال با ۳۵ میلیارد ریال اعتبار آغاز و زمین چمن مصنوعی روستای کرند به مساحت هزار و ۵۰۰ متر مربع و هفت میلیارد ریال اعتبار افتتاح شد.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری در حاشیه افتتاح و بهره برداری از این پروژه‌ها گفت: آبرسانی به روستاها از جمله پروژه‌های اولویت دار دولت است و بر اساس برنامه ریزی وزارت نیرو هر هفته حدود ۴۰ روستا به شبکه آب وصل می‌شود.

محمد امید افزود: با پیگیری معاونت توسعه روستایی ریاست جمهوری ۵۰۰ میلیون دلار از محل صندوق توسعه ملی برای توسعه آبرسانی روستاها و عشایر در نظر گرفته شده بود که از محل این منابع خطوط آبرسانی حدود ۱۰ هزار روستا تعویض شد.

مدیر امور آب و فاضلاب گنبدکاووس به ایرنا گفت: دهه فجر امسال عملیات اجرایی هفت پروژه آغاز و ۲ پروژه با اعتبار ۱۵۶ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال افتتاح می‌شود که  ۳۰ هزار و ۵۵۲ نفر از جمعیت شهر و روستایی گنبدکاووس از مزایای این پروژه‌ها بهره مند خواهند شد.

حسین سعیدی‌راد افزود: علاوه بر پروژه‌های امروز داشلی برون، احداث سه حلقه چاه آب، ۲۴ کیلومتر خط انتقال و ۱۸ کیلومتر شبکه توزیع و سه باب مخزن ذخیره آب بتنی با مجموع ۵۰۰ متر مکعب از دیگر پروژه‌های دهه فجر گنبدکاووس است.

بخش داشلی برون گنبدکاووس با سه هزار و ۸۰۰ کیلومتر مربع وسعت دارای ۳۰ روستا و یک نقطه شهری است که در طول نوار مرزی ۱۴۵ کیلومتری ایران و ترکمنستان در شمال این شهرستان گسترده شده و اکثریت قریب به اتفاق ۲۶ هزار نفر ساکنان آن را ترکمن‌های اهل سنت تشکیل می‌دهند.

print

پاسخی بگذارید