تاریخ: ۹:۵۹ :: ۱۴۰۲/۱۲/۰۲
معضل نوسانات قیت گوشت سفید

یکی از مشکلات تولید گوشت سفید در کشور، نوسانات قیمتی برای تولیدکننده و مصرف کننده است.

به گزارش اقتصاد گستر شمال ،محمد ابراهیم حسن‌نژاد معاون تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی در نشست تخصصی بررسی چالش‌ها و راهکار‌های بیمه کشاورزی با حضور معاونین بهبود تولیدات دامی و بیمه کشاورزی استان‌های کشور در بابلسر با بیان اینکه یکی از مشکلات تولید گوشت سفید در کشور، نوسانات قیمتی برای تولیدکننده و مصرف کننده است، گفت: برای تنظیم بازار نیازمند افزایش تولید هستیم.

او با بیان اینکه مازاد تولید را می‌توانیم صادر کرده و برای ذخایر استراتژیک ذخیره سازی کنیم، افزود: تولید باید به شکل خطی استمرار داشته باشد و دچار نوسانات نشود.

حسن نژاد با اشاره به نقش مهم مازندران در تامین امنیت غذایی کشور، گفت: یکی از ظرفیت‌های مهم و استراتژیک مازندران وجود مرغ لاین آرین است که باید با تمرکز بر امور پژوهشی و تحقیقاتی، توجه به حلقه‌های بالادست و ارتقاء لاین با محوریت این سویه، امنیت غذایی کشور را تحکیم بخشیم.

او به ظرفیت بالای کشور در زمینه تولید گوشت قرمز اشاره کرد و افزود: سیستم تولید گوشت کشور مبتنی بر گله داری و دامداری سنتی است و باید اقداماتی در جهت توسعه گله داری و افزایش تولید گوشت قرمز انجام شود.

معاون تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه دامپروری ایمن‌ترین بخش کشاورزی است، به لزوم رعایت اصول بیمه‌ای تاکید کرد و گفت: بیمه کشاورزی باید خسارت‌های بزرگ را بر عهده گرفته و تنها خسارت‌های جزیی به عهده تولیدکننده باشد.

print

پاسخی بگذارید