تاریخ: ۱۹:۴۷ :: ۱۳۹۸/۰۵/۱۱

وزیر راه و شهرسازی گفت: منطقه یک آزادراه تهران شمال که از اتوبان همت به شهرستانک وصل می‌شود را قطعاً در چند ماه آینده افتتاح می‌کنیم و زیر بار ترافیک می‌رود.

به گزارش اقتصاد گستر شمال به  نقل از وزارت راه و شهرسازی، محمد اسلامی، محمد اسلامی در تشریح بازدید یک روزه خود از پروژه‌های در حال اجرای استان البرز در خصوص آزادراه تهران-شمال اظهار داشت: پروژه آزادراه تهران-شمال مورد مطالبه مردم است، جاده‌ای است که به هر حال طول کشیده، اما کار بسیار بزرگی است و عملیات مهندسی خوبی روی آن انجام شده است. در پروژه‌ای که از آن بازدید کردیم بیش از ۲۱۰۰ نفر مشغول به کار بودند و ‌همه جبهه‌های آن فعال بود. تجهیزات اکثراً نصب شده و کارهای باقی مانده تاسیساتی دارد که در حال انجام است و اکثر تدارکات آن مانند اقلامی که باید نصب شود، کابل‌هایی که باید کشیده شود و … خوشبختانه پیش‌بینی شده است. تمام جبهه‌های آن امروز فعال است و طبق زمان‌بندی باید این عملیات تا پایان شهریور خاتمه پیدا ‌کند.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: یک‌سری عملیات‌های پشتیبان جاده مانند سیستم اورژانس، راهدارخانه، اتاق کنترل تونل‌ها همه در دست اقدام است. وجود اتاق کنترل برای تونل‌های به این دلیل  است که تونل‌های این آزادراه تونل‌های طویلی هستند و جزو اولین تونل‌های بزرگ کشور قلمداد می‌شوند. برخی از این تونل‌ها حدود ۵ کیلومتر طول دارند که سیستم‌های این تونل‌ها باید تست شود و همجنبن تست تاسیساتی آن انجام شود.

وی افزود: امروز با تغییر جدید بنیاد مستضغفان و حضور آقای فتاح در این جایگاه، باید با ایشان هم جلساتی داشته باشیم، چراکه این پروژه همکاری مشترکی بین دولت و بنیاد مستضعفان است تا بتوانیم برای روز افتتاح و تاریخ‌ آن تصمیم‌گیری و آن را اعلام کنیم. امیدواریم تا پایان شهریور عملیات باقی‌مانده را تمام کنیم و برای عملیات پشتیبان آن تصمیم‌گیری کنیم. منطقه یک آزادراه تهران شمال که از اتوبان همت به شهرستانک وصل می‌شود را قطعا در چند ماه آینده افتتاح می‌کنیم و زیر بار ترافیک می‌رود.

print

پاسخی بگذارید