رییس پارک علم و فناوری مازندران
تاریخ: ۲۱:۴۵ :: ۱۴۰۱/۰۷/۲۷
نخستین کارخانه نوآوری مازندران تا پایان امسال به بهره‌برداری می‌رسد

رییس پارک علم و فناوری مازندران گفت: با راه اندازی نخستین کارخانه نوآوری این استان تا پایان سال جاری ارائه خدمات متنوع به شرکت های دانش بنیان با هدف توسعه و اشتغال شتاب خواهد گرفت.

قربانعلی نعمت زاده روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در رامسر افزود: کارخانه نوآوری در ایجاد، فعال سازی و رفع مشکلات شتاب دهنده ها و شرکت های دانش بنیان به عنوان رابط اجرایی و تخصصی، سرعت بخشی به توسعه و ثمربخشی این شرکت ها را با هدف افزایش رشد اقتصادی استان‌ مازندران برعهده خواهد داشت تا نقش این شرکت در ایجاد محصولات و ایجاد اشتغال پایدار زودتر آشکار شود.

وی ادامه داد: در این راستا به دنبال احداث ۲ کارخانه نوآوری در استان هستیم و تا آخر امسال یک کارخانه نوآوری با اختصاص پنج هزار مترمربع زیربنا ساختمان با شناسایی ساختمان های مازاد زیادی که اکنون هیچگونه استفاده ای از آنها نمی‌شود و دریافت مجوز و حمایت معاونت علمی و فناوری رییس جمهور تحقق خواهد یافت.

وی تصریح کرد: در مجموعه کارخانه نوآوری تعدادی از شتاب دهنده های تخصصی برای حمایت از استارت آپ ها و ایده مستقر خواهند شد و بستری قابل گسترش در حوزه تولید، ایده و حتی سرمایه گذاری برای هر محصولی را دارند.

راه اندازی ۷ مرکز رشد تا پایان امسال 

رییس پارک علم و فناوری مازندران با اشاره به نداشتن ساختمان برای راه اندازی مراکز رشد در دیگر شهرستان گفت: برای افزایش تولید ناخالص داخلی (GDP) استان نیاز است تا پایان امسال هفت مرکز رشد دیگر دایر شود و این در حالی است که اکنون هشت مراکز رشد در استان مازندران فعال است.

نعمت زاده تصریح کرد: براساس آخرین بررسی از اظهارات شرکت ها حدود ۳.۶۴ درصد تولید ناخالص داخلی (GDP) مازندران سهم پارک علم و فناوری است.

وی اظهارداشت: در زمان حاضر حدود ۶۰۰ محصول دانش بنیان در استان تولید و حدود سه هزار و ۲۰۰ نفر در پارک علم و فناوری شاغل هستند.

وی خاطرنشان کرد: دولت سیزدهم با هدف رفع مشکلات فرارو و سرمایه گذاری در ایجاد زیرساخت‌های لازم ، تاکنون اقدامات بسیار مثبتی را انجام داد که در این راستا امسال با تامین اعتبار مورد نیاز تاکنون شش میلیارد تومان تسهیلات بدون بهره به شرکت های دانش بنیان برای دستیابی هر چه زودتر به ایجاد اشتغال پایدار و توسعه و افزایش بهره‌وری پرداخت شده است.

پارک علم و فناوری مازندران از سال ۱۳۸۹ فعالیت خود را در یک ساختمان پنج طبقه در ساری آغاز کرد و کمبود فضا به عنوان اصلی ترین دغدغه و مشکل برای شرکت های فناور بود.
این مجموعه درحال حاضر ۲۵۳ شرکت فناور دارد که از این تعداد ۱۰۸ شرکت دانش بنیان هستند و  بیش از ۵۵۰ محصول تاییدیه دارند.

print

پاسخی بگذارید