گروه: اقتصادی
تاریخ: ۲۲:۴۵ :: ۱۳۹۹/۱۰/۱۷
نرخ  بالای مشارکت اقتصادی زنان گیلانی

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری گیلان با بیان اینکه فاصله معنا داری بین نرخ مشارکت اقتصادی بانوان گیلانی و سایر استان های کشور وجود دارد، گفت : نرخ مشارکت اقتصادی بانوان استان ۶ درصد بالاتر از میانگین کشوری است.

زهرا یعقوب نژاد روز چهارشنبه در نشست زنان کارآفرین و فعال اقتصادی گیلان با استاندار با بیان اینکه در حوزه های اقتصادی نیاز  به نگاه کار آفرینی داریم، افزود: سهم مشارکت اقتصادی زنان جوان گیلان بالاترین درصد در استان های کشور  است .
وی اظهار داشت:  اطلاعات ۵۴۶ نفر از زنان فعال در حوزه های مختلف استان را در بانک اطلاعاتی زنان گردآوری کردیم.
وی خاطرنشان کرد: به منظور دستیابی به اهداف مورد نظر تفاهم نامه همکاری مشترک در حوزه حمایت از کسب و کارها و توسعه آموزش‌های مهارت محور، با سازمان فنی و حرفه‌ای استان منعقد کردیم.

وی با اشاره به ارتقای زنان در زمینه  کارآفرینی و کسب کار تصریح کرد: نقش اجتماع محور زنان برای ما اهمیت داردکه اقدامات برجسته زنان را شاهد بودیم.
یعقوب نژاد همچنین  با اشاره به  حمایت از زنان کارآفرین یادآور شد:  طبق گزارشات دریافتی، تنها استانی که به همراه تهران در همه دوره‌های سامانه انتخاب کارآفرینان برتر کشور، نماینده داشته، گیلان بود و در بخش شهری و روستایی در این سامانه حضور داشتیم.
وی با اشاره به راه اندازی پویش ملی زنان نسل تحریم اظهار  داشت: فعالیت زنان کارآفرین در کلیپ‌های چند دقیقه‌ای تولید و پخش شد که زنان کارآفرین گیلان در این پویش سهم بالایی داشتند و این موضوع  در این کلیپ ها به تصویر کشیده شده است.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری گیلان همچنین با اشاره به بازارچه های خود اشتغالی در استان به عنوان الگوی برتر تصریح کرد:  بانوان می توانند تولیدات خود را در هشت بازارچه خود اشتغالی بانوان  عرضه کنند.

گیلان ، دو و نیم میلیون نفر جمعیت دارد که نیمی از آن را بانوان تشکیل می دهند. زنان گیلان از قدیم در زمینه کشاورزی بسیار فعال بودند که در سالهای اخیر زمینه فعالیت آنان به سایر رشته ها نظیر صنعت ، آموزش ، درمان و سایر مشاغل گسترش یافته است.

print

پاسخی بگذارید