علی اصغر رحمانی خلیلی
تاریخ: ۱۳:۵۹ :: ۱۴۰۲/۰۶/۲۷
نماینده ادوار بهشهر درگذشت

نماینده ادوار بهشهر در استان مازندران در مجلس شورای اسلامی و عضو مجمع نیروهای خط امام در ۷۹ سالگی و در یکی از بیمارستانهای تهران درگذشت.

حجت‌الاسلام علی‌اصغر رحمانی خلیلی متولد ۱۳۲۳ در بهشهر مازندران و نمایندهٔ حوزهٔ انتخابیهٔ بهشهر، نکا و گلوگاه در دورهٔ اول، دوم و ششم مجلس شورای اسلامی بود.

عضویت در مجمع روحانیون مبارز و مجمع نیروهای خط امام از سوابق حزبی اوست.

رحمانی‌خلیلی در دولت اول آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی معاون پارلمانی سیدمحمد خاتمی در وزارت فرهنگ و ارشاد بود. او علاوه بر تحصیلات حوزوی در مقطع کارشناسی ارشد روابط بین‌الملل از دانشگاه تهران فارغ‌التحصیل شده بود.

سیدهادی خامنه‌ای دبیرکل مجمع نیروهای خط امام در پیامی به مناسبت درگذشت وی نوشته است:  «سوابق دوستی و همکاری با ایشان از سال‌های نخست پیروزی انقلاب اسلامی در مجلس شورای اسلامی و پس از آن در مجمع نیروهای خط امام، سرشار از خاطرات نیک است. مرحوم رحمانی با دلی پرمهر و نگاهی کریمانه منشأ خدمات بسیاری در حوزه‌های فرهنگی، اقتصادی و سیاسی بود که به علت پرهیز از خودنمایی و ریا از بیان آنها اجتناب ورزید. از خداوند متعال برای آن عزیز، رحمت واسعه و برای همسر مکرمه و فرزندان و جمیع بازماندگان، صبر و اجر مسئلت دارم.»

print

پاسخی بگذارید