تاریخ: ۲۳:۴۶ :: ۱۳۹۷/۱۱/۳۰
هزینه سفر عراق ۴ میلیون تومان شد

مدیرکل عتبات سازمان حج و زیارت با اعلام جزئیات هزینه سفر عتبات نوروزی، گفت: سفرهای زمینی عراق میانگین حدود ٧ درصد و قیمت‌های هوایی حدود ۱۱ درصد افزایش پیدا کرده است.

به گزارش اقتصاد شمال ،مرتضی آقایی مدیرکل عتبات سازمان حج و زیارت درباره‌ی افزایش قیمت‌های عتبات نوروزی، گفت: پیش‌تر اعلام شده بود ۱۰ درصد افزایش برای سفرهای زمینی و ۱۵ تا ۲۰ درصد سفرهای هوایی برای نوروز افزایش قیمت خواهد داشت که با تلاش‌های صورت گرفته این افزایش به حداقل رسید.

وی افزود: با تلاش‌های صورت گرفته سفرهای زمینی به صورت میانگین در سراسر کشور حدود ٧ درصد و قیمت‌های هوایی حدود ۱۱ درصد افزایش پیدا کرده است.

او حداقل قیمت اعزام‌های هوایی از ایستگاه تهران به عتبات در نوروز را ۳ میلیون و ۸۵۰ هزار تومان و حداکثر قیمت را کمتر از ۴ میلیون تومان اعلام کرد و اضافه کرد: حداقل افزایش قیمت سفرهای زمینی یک میلیون و ۸۹۰ هزار تومان و حداکثر قیمت ۲ میلیون و ۳۷۰ هزار تومان است.

آقایی بیان کرد: سعی کردیم در بسته‌های نوروزی تنوع ایجاد کنیم تا علاقه‌مندان بتوانند به راحتی زمان سفر خود را انتخاب کنند.

او اضافه کرد: بسته‌ها را از ۵ تا ۹ شب تهیه کردیم، اما عمده‌ی بسته‌های سفر دارای اقامت هفت شب بوده که شامل سه شب در نجف اشرف، سه شب در کربلا و یک شب در کاظمین بوده است. زیارت امامین عسکریین هم در برنامه سفر زائران در نظر گرفته شده است.

آقایی گفت: تمام این بسته‌های سفر دارای پوشش‌های امنیتی، بیمه‌ای و درمانی هستند. همچنین درخصوص اسکان و تغذیه تلاش شده است که همه‌ی استانداردهای مورد نیاز رعایت شود.

وی با اشاره به این‌که ۹۰ هزار نفر برای عتبات نوروزی پیش‌ثبت نام کرده‌اند، افزود: نتایج قرعه‌کشی در ۱۰ اولویت اعلام شده است و از سه‌شنبه ۳۰ بهمن افراد پذیرفته شده براساس الویتشان برای انتخاب کاروان و تاریخ اعزامشان به سایت atabat.haj.ir می‌توانند مراجعه کنند.

مدیرکل عتبات سازمان حج و زیارت تاکید کرد: متقاضیان عتبات عالیات از زمان ثبت نام، ۷۲ ساعت فرصت دارند برای واریز هزینه سفرشان اقدام کنند.

وی اضافه کرد: زائران برای پرداخت هزینه سفر با فیش سبز رنگی که دفاتر زیارتی تحت پوشش سازمان حج و زیارت به آن‌ها می‌دهند به بانک مراجعه کنند همچنین امکان پرداخت آنلاین هم در سیستم برای زائران وجود دارد.

آقایی یادآور شد: زائران به اعتبار گذرنامه خود نیز توجه کنند، گذرنامه زائران لازم است از زمان سفر ۶ ماه اعتبار داشته باشد.

print

پاسخی بگذارید