تاریخ: ۱۱:۵۵ :: ۱۴۰۰/۱۰/۱۴
هفته یازدهم مسابقات اسبدوانی گنبد با یک روز تاخیر برگزار می‌شود

رییس هیات سوارکاری گنبدکاووس گفت که هفته یازدهم مسابقات اسبدوانی کورس پاییزه و زمستانه این شهرستان به‌مناسبت سالروز شهادت دخت نبی مکرم اسلام(ص) با یک روز تاخیر در روزهای جمعه و شنبه (۱۷ و ۱۸ دی) در مجموعه سوارکاری گنبد برگزار می‌شود.

بهروز نیازی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: مطابق تصمیم کمیته برگزاری مسابقات اسبدوانی گنبدکاووس، روز نخست هفته یازدهم این رخداد ورزشی جمعه ۱۷ دی با شرکت ۶۴ راس اسب ثبت نام شده اولیه از سه نژاد “ترکمن، دوخون و تروبرد” و در ۶ دور شامل پنج دور هزار متری و یک دور هزار و ۶۰۰ متری برگزار خواهد شد.

وی افزود: کمیته برگزاری مسابقات روز نخست هفته یازدهم برای اسب‌های برتر اول تا سوم هر دور در مجموع ۲ میلیارد و ۲۵۵ میلیون ریال جایزه نقدی پیش بینی کردند.

نیازی اضافه کرد: روز دوم و پایانی هفته یازدهم مسابقات سوارکاری گنبدکاووس شنبه ۱۸ دی با شرکت ۶۵ راس اسب ثبت نام شده اولیه از سه نژاد “ترکمن، دوخون و تروبرد” و در ۶ دور شامل سه دور هزار متری، ۲ دور هزار و ۲۰۰ متری و یک دور هزار و ۶۰۰ متری برگزار می‌شود.

رییس هیات سوارکاری گنبدکاووس ادامه داد: برای اسب‌های برتر اول تا سوم روز دوم و پایانی هفته یازدهم مسابقات اسبدوانی این شهرستان نیز مبلغ یک میلیارد و ۹۲۳ میلیون ریال جایزه نقدی از سوی کمتیه برگزاری پیش بینی شده است.

نیازی گفت که فصل جدید مسابقات اسبدوانی کورس پاییزه و زمستانه این شهرستان مطابق برنامه تدوین شده از سوی فدراسیون سوارکاری جمهوری اسلامی قرار است تا پایان اسفند امسال (روزهای پنجشنبه و جمعه هر هفته) برگزار شود.

مسابقات اسبدوانی در شهرستان ۳۷۵ هزار نفری گنبدکاووس که از آن به‌عنوان پایتخت سوارکاری کشور یاد می‌شود، سال‌هاست که در قالب کورس بهاره و پاییزه باحضور جمع زیادی از علاقه‌مندان به این رشته ورزشی برگزار می‌شود.

مسابقات سوارکاری در بین مردم گلستان بویژه ترکمن‌ها علاقمندان زیادی دارد و این رخداد ورزشی بیش از یک دهه است علاوه بر گنبدکاووس در ۲ شهرستان آق قلا و بندرترکمن این استان نیز برگزار می‌شود.

print

پاسخی بگذارید