تاریخ: ۱۰:۳۶ :: ۱۳۹۷/۱۱/۰۶
همه به کایری جشنواره وارش برویم

برگزاری جشنواره های تخصصی علاوه بر خلق آثارجدید و نوسازی طرح ها وبرنامه های صنفی شتاب دهنده و پیشران حوزه های اقتصادی ، اجتماعی و فرهنگی نیز می شود.

ایرج نیازآذری:برهمین مبنا رویداد مهم جشنواره بین المللی فیلم وارش که اردیبهشت ۹۸در استان مازندران برگزارمی شود از اهمیت بسزایی برخوردار است.
جشنواره های سینمایی در دنیاهمواره واجد حرکت آفرینی ، جذابیت و اثربخشی در حوزه های رسانه ای، گردشگری، اقتصاد ، فرهنگ و هنر هستند  و تمامی بخش های یک منطقه را تحت تاثیر قرارمی دهندومهم تر از همه موجب شور و نشاط اجتماعی  می شوند.
از روزی که دبیرخانه نهمین دوره جشنواره بین المللی فیلم وارش در شهرفرهنگی، تاریخی و دانشگاهی بابل شروع به کارکرد از طریق رسانه های گروهی و شرکت دربرخی جلسات ستادی درجریان تلاش های داوطلبانه و با انگیزه دوست فرهمند و فرهیخته ام جناب مهدی قربان پور دبیر کاربلد جشنواره و همکاران ساعی ایشان هستم و امیدوارم با همکاری مسوولان و مشتاقان رویدادهای سینمایی این جشنواره به اهداف بلندش دست یابد.
بااین مقدمه  انتظار فدوی از کنشگران مدنی، شبکه های اجتماعی ،فعالان فرهنگی وهنری ، دانشجویان و دانش آموزان ، اقشار و اصناف مختلف اجتماعی واقتصادی دارم و آن همکاری فعالانه با جشنواره و مشارکت در برنامه های جنبی این رویدادبین المللی می باشد.
جشنواره فیلم وارش مثل سایررویدادهای سینمایی می تواند نگاه جهانیان را به خود جذب وجلب کند و عرصه های مختلف اجتماعی و اقتصادی ، مدیریت شهری و گردشگری را متحول سازد.
مازندران فرهنگی دارای پیشینه تاریخی و تمدنی ، خاستگاه مفاخر و مشاهیر برجسته علمی وفرهنگی و استعدادهای ارزشمند هنری می باشد که می تواند موجب تحول فرهنگی وهنری و نشاط اجتماعی وتوسعه همه جانبه منطقه گردد.
همراهی با مدیرفرهنگی “سازمان اکو”و مدیر کل فرهنگ و ارشاداسلامی مازندران دربازدید از “خانه موزه مکرمه قنبری” ،بازدید از عملیات کاوش منطقه تاریخی وباستانی “قلعه بن بندپی غربی” و ادای احترام به خیرنیک اندیش زنده یاد نوشیروانی بر سر مزارش نمونه ای از پیوستگی های فرهنگی با جشنواره وارش است که می تواند مقصد بخش های گردشگری و اهداف مردم پایه جشنواره باشد.
جشنواره بین المللی فیلم وارش فرصت مغتمنی برای همکاری گروه های مختلف فرهنگی وهنری، صنایع دستی وصنایع غذایی ،معرفی جاذبه ها واماکن گردشگری مازندران است که  رسانه های گروهی،دانشگاه ها،مراکز پژوهشی، مدارس، شرکت های خدماتی ،کسبه و اصناف ،شبکه حمل ونقل، باشگاه های ورزشی، شوراهای اسلامی شهر وروستا ، تشکل های اجتماعی، مراکز وکانون های فرهنگی و هنری سراسر استان  می توانند. بادبیرخانه جشنواره مستقر در مجتمع فرهنگی و سینمایی فرهنگ و ارشاد اسلامی بابل ارتباط داشته باشند  و تفاهم نامه همکاری دوجانبه وداوطلبانه برقرارکنند.
معرفی فرهنگ‌ عامه یکی از اهداف مهم جشنواره وارش می باشد که “کایری” (تعاون وهمکاری داوطلبانه)یکی از مصادیق بارز فرهنگ ناب مازندرانی ها است . بابرگزاری برنامه های شاد وبانشاط فرهنگی و هنری به کایری جشنواره وارش برویم.

*فعال فرهنگی واجتماعی

print

پاسخی بگذارید