گروه: اقتصادی
تاریخ: ۲۳:۴۴ :: ۱۳۹۹/۰۲/۰۶

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان گفت که از زمان شیوع کرونا تاکنون ۱۶ هزار و ۳۱۱ گلستانی در سامانه بیمه بیکاری ثبت‌نام کردند که پس از بررسی انجام شده، به زودی این مقرری برای ۱۳ هزار و ۵۱۹ نفر از واجدین شرایط برقرار خواهد شد.

سعید مازندرانی امروز شنبه در نشست خبری به مناسبت هفته کار و کارگر اظهار داشت: علاوه بر کارگران، بنگاه‌های کوچک اقتصادی و کارفرمایانی که بر اثر تبعات ناشی از شیوع این بیماری دچار مشکل شدند به ازای هر کارگر ۱۲۰ تا ۲۰۰ میلیون ریال تسهیلات ۱۲ درصدی با بازپرداخت ۲۴ ماهه دریافت خواهند کرد.

وی بیان کرد: حوزه تولید و کارگری گلستان با توجه به اقدامات پیشگیرانه، کمترین آسیب را از شیوع کرونا دید و در نتیجه آن هیچ واحد تولیدی دچار تعطیلی نشد.

وی افزود که متقاضیان دریافت بیمه بیکاری در گلستان به دلیل تعطیلی کوتاه مدت و موقت کارگاه های تولیدی خود متقاضی دریافت مقرری بیمه بیکاری هستند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان به خدمت رسانی ۲ مرکز درمانی تامین اجتماعی به بیماران کرونایی اشاره کرد و گفت: از زمان شیوع این بیماری تاکنون ۴۰ نفر از کادر درمان این بیمارستان ها شامل پرستاران، پزشکان و نیروهای خدماتی به این ویروس مبتلا شدند.

مازندرانی با تاکید بر حفظ اشتغال استان در زمان شیوع کرونا گفت: قبل از اسفند سال گذشته، شکایت کارگران از و کارفرمایان در گلستان کاهش یافته بود اما پس از شیوع کرونا و تعطیلی موقت کارگاه ها و واحدهای تولیدی، آمار این شکایت ها ۵ درصد بیشتر شد.

وی نرخ بیکاری گلستان در زمستان پارسال را ۱۱.۹ درصد اعلام کرد و گفت: این استان ۲۶۱ هزار نفر بیمه‌شده تامین اجتماعی و بین ۷۰ تا ۸۰ هزار نفر بیکار دارد.

مازندرانی همچنین گفت که پارسال ۲۱ کارگر در گلستان حین کار جان خود را از دست دادند.

مازندرانی به مشارکت کارخانجات و واحدهای تولید ماسک در استان اشاره کرد و گفت که به واحدهای نوپا در این بخش ۵ میلیارد ریال تسهیلات سرمایه در گردش با نرخ ۱۴ درصد و بازپرداخت ۲ ساله پرداخت خواهد شد.

به گفته وی همزمان با هفته کار و کارگر ۴۱ برنامه شاخص در ۱۴ گلستان برگزار خواهد شد.

پنجم تا ۱۲ اردیبهشت به عنوان هفته کارگر نامگذاری شده است.

بر اساس آمار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، تا ظهر پنجم اردیبهشت ۸۸ هزار و ۱۹۴ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و تعداد جان باختگان کرونا در کشور به پنج هزار و ۵۷۴ نفر رسید.

ویروس کرونا نخستین‌بار در دسامبر ۲۰۱۹ میلادی مصادف با آذر و دی سال ۱۳۹۸ در ووهان چین شناسایی شد و با سرایت به بیشتر نقاط دنیا سازمان بهداشت جهانی را بر آن داشت تا وضعیت فوق‌العاده اعلام کند؛ اکنون بیش از ۲ میلیون و ۸۳۰ هزار نفر در سراسر جهان به این بیماری مبتلا شده‌اند و ۱۹۷ هزار و ۲۴۶ نفر جان خود را از دست داده‌اند.

print

پاسخی بگذارید