فرمانده مرزبانی نیروی انتظامی
گروه: اقتصادی
تاریخ: ۲۳:۲۱ :: ۱۳۹۹/۰۵/۰۱
همکاری ایران و ترکمنستان در تامین امنیت مرز مستمر است

فرمانده مرزبانی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی با اشاره به امنیت کامل مرزهای آبی و خاکی استان گلستان گفت: همکاری ایران با کشور همسایه ترکمنستان برای تامین امنیت و ثبات مرزهای منطقه مطلوب و مستمر است.

سردار سرتیپ احمد گودرزی امروز چهارشنبه پس از افتتاح ساختمان دریابانی استان گلستان و بازدید از مرزهای شمالی ایران اظهار داشت: با همراهی جوامع پیرامونی ساکن مناطق مرزی معتمدین و متنفذین، برگزاری دوره های آموزشی، بروز رسانی تجهیزات و ادوات و تقویت نیروی انسانی، شاهد ثبات امنیتی مرز گلستان هستیم.

فرمانده مرزبانی به افزایش ۸۷ درصدی کشف مواد مخدر در مرزهای کشور اشاره کرد و گفت در چهار ماه نخست امسال ۴۶ تن انواع مواد مخدر در مرزها کشف شد.

گودرزی اظهار داشت: افزایش تجهیزات نوین و هوشمندسازی مرزهای جمهوری اسلامی برای ارتقای امنیت به طور جدی در دستور کار مرزبانی کشور قرار دارد.

وی افزود: هرچند مرزهای کشور، انسان محور است اما تلاش می کنیم با استفاده از پهپاد، رادارها و سیستم‌های الکترونیکی و دوربین های حرارتی، فرماندهی و نظارت بر مرزها و مرزبانان را تقویت و ضریب امنیت مرزها را افزایش دهیم.

به گزارش ایرنا ساختمان پایگاه دریابانی فرماندهی مرزبانی استان گلستان در هزار و ۴۰۰ مترمربع و اعتبار ۴۰ میلیارد ریال به بهره‌برداری رسید.

استان گلستان افزون بر ۴۵۸ کیلومتر مرز با کشور ترکمنستان دارد.

گلستان به مرکزیت گرگان با حدود ۱.۹ میلیون نفر جمعیت در کرانه شرقی (جنوب شرقی) دریای خزر به سبب داشتن مرز آبی و خاکی با ترکمنستان و وجوه مشترک فرهنگی نظیر زندگی ترکمن‌ها در این استان از مزیت نسبی بالایی در مبادلات اقتصادی، فرهنگی و گردشگری برخوردار است.

print

پاسخی بگذارید