تاریخ: ۲۲:۰۸ :: ۱۳۹۸/۰۴/۰۶
وزیر نیرو: ‌۱۷۹ پروژه سدسازی در کشور در دست اجرا داریم‌

وزیر نیرو با اشاره به اینکه ۱۷۹ سد در کشور در دست اجراست گفت: پیش‌بینی می‌شود تا پایان امسال ۱۰ سد به بهره‌برداری برسد.

 به گزارش اقتصاد شمال ،رضا اردکانیان عصر امروز در حاشیه مراسم کلنگ‌زنی سد مخمل‌کوه خرم‌آباد در جمع خبرنگاران با اشاره به آغاز عملیات اجرایی سد مخمل‌کوه در خرم‌آباد اظهار داشت: این سد مهمی است و برای تأمین آب شرب بلندمدت خرم‌آباد اجرا می‌شود که امیدواریم کارش بر اساس برنامه و با سرعت مناسب جلو برود.

وزیر نیرو با بیان اینکه در استان لرستان هم‌اکنون ۹ پروژه سد‌سازی در دست اجراست افزود: امیدواریم که مجموعه شرایط و منابعی که در اختیار دولت است و ظرفیت‌هایی که در سیستم بانکی است و همچنین بخش خصوصی بتوانیم تجهیز مناسب‌تری داشته باشیم.

وی عنوان کرد: برای منابع مورد نیاز تکمیل این پروژه‌ها و همچنین یک بازنگری در موضوع منابع آب قابل برنامه‌ریزی و متعاقب آن هر نوع تصحیحی در تخصیص‌های مورد نیاز  اقدام لازم صورت گیرد.

اردکانیان با اعلام اینکه در کل کشور ۱۷۹ سد در دست بهره‌برداری است ابراز کرد: تعداد قابل‌توجهی پروژه در فازهای مختلف در مناطق مختلف در دست اجراست و پیش‌بینی ما این است امسال ۱۰ پروژه سدسازی به بهره‌برداری برسد.

وی گفت: مجموعه این پروژه‌ها با توجه به اهدافی که دارند چه تأمین آب شرب که در اولویت است و چه بحث کشاورزی، صنعت و یا موضوع مهم کنترل سیلاب نقش مهمی در تأمین آسایش و امنیت خاطر مردم دارند.

وزیر نیرو تصریح کرد: استان لرستان با توجه به شرایط خوبی که در بحث بارش دارد و تقریباً در ایام نرمال و طبیعی این استان حدود دو برابر متوسط کشور را به خود اختصاص داده طبیعتاً ظرفیت نگه‌داشت بیشتری دارد و ما امیدواریم که با لحاظ همه شرایط  فنی، اقتصادی و زیست‌محیطی بتوانیم از حداکثر منابع آب قابل تأمین استان استفاده کنیم.

تسنیم

print

پاسخی بگذارید