تاریخ: ۱۵:۱۸ :: ۱۴۰۰/۰۶/۱۵
پایان شهریور؛ آخرین فرصت بخشودگی جرائم بیمه شخص ثالث

صندوق تامین خسارت‌های بدنی اعلام کرد موتورسیکلت‌ها و ماشین آلات کشاورزی تا پایان شهریورماه فرصت دارند از مزایای بخشودگی جرائم بیمه شخص ثالث بهره‌مند شوند.

 صندوق تامین خسارت‌های بدنی با رویکرد حمایت از اقشار آسیب پذیر و پشتیبانی از صنعت بیمه کشور طرح بخشودگی جرایم بیمه نامه موتور سیکلت و ماشین آلات کشاورزی را با همکاری صنعت بیمه در دوره زمانی نیمه مرداد تا پایان شهریور سال جاری و به منظور توسعه فرهنگ بیمه اجرایی کرده است.

براین اساس راکبین موتورسیکلت و دارندگان ماشین آلات کشاورزی در سراسر کشور که فاقد بیمه نامه هستند، می‌توانند با مراجعه به نمایندگی‌ها و دفاتر شرکت‌های بیمه‌ای و تهیه بیمه نامه شخص ثالث از مزایای این طرح استفاده کنند.

این بخشودگی در خصوص جریمه بند «ب» ماده ۲۴ قانون بیمه اجباری شخص ثالث انجام می‌شود و دارندگان وسایل نقلیه موتورسیکلت و ماشین آلات کشاورزی در صورت خرید بیمه نامه یکساله از پرداخت جریمه، معاف خواهند شد.

در ماده ۲۴ قانون بیمه اجباری شخص ثالث آمده است که مبلغی معادل حداکثر یک‌سال حق بیمه اجباری از دارندگان وسیله نقلیه‌ای که از انجام بیمه موضوع این قانون خودداری کنند وصول می‌شود. میزان مبلغ مذکور، نحوه وصول، تخفیف، تقسیط و بخشودگی آن به پیشنهاد بیمه مرکزی به تصویب مجمع عمومی‌صندوق می‌رسد.

بیمه شخص ثالث، بیمه‌ای اجباری است که خسارات جانی و مالی اشخاص ثالث را در حوادث رانندگی پوشش می‌دهد.

با تصمیم شواری عالی بیمه مرکزی، نرخ بیمه ثالث وسایل نقلیه ۱۴۰۰ با ۳۷ درصد ( ۸.۵ درصد تخفیف شرایط کرونا) رشد نسبت به سال ۹۹ به این صورت اعلام شد که وسایل نقلیه کمتر از چهار سیلندر یک میلیون و ۹۳۷ هزار و ۵۰۰ تومان، پیکان، پراید و سپند دو میلیون و ۲۹۴ هزار و ۳۰۰ تومان، سایر چهار سیلندرها ۲ میلیون و ۶۹۷ هزار و ۱۰۰ تومان و بیش از چهار سیلندر سه میلیون و ۱۸ هزار و ۴۰۰ تومان باید بپردازند.

print

پاسخی بگذارید