گروه: اقتصادی
تاریخ: ۱۵:۲۹ :: ۱۳۹۹/۰۲/۱۳
پروازهای فرودگاه گیلان برقرار شد

مدیرکل فرودگاه گیلان بیان کرد: پس از برداشتن محدودیت تردد پروازهای فرودگاه بین المللی سردار جنگل رشت از سوی شرکت های هواپیمایی برقرار شده است.

غلامرضا کریم آقایی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: مشهد، بندرعباس، شیراز ،عسلویه، اهواز، تبریز ،اصفهان و کیش مقاصد پروازی در حال انجام این روزها است.
وی اظهار داشت: ایرتور، ایران ایر، کیش ایر، کارون، آسمان و کاسپین شرکت های هواپیمایی هستند که تردد هوایی به مقاصد یادشده توسط آنها انجام می شود .

وی ادامه داد: البته با آغاز ماه مبارک رمضان تعداد مسافران اندک است و خواه ناخواه فاصله گذاری رعایت می شود.
مدیرکل فرودگاه گیلان بیان کرد: افزایش مسیرهای پروازی در اولویت برنامه های سال جدید فرودگاه بین المللی سردار جنگل رشت قرار دارد.
کریم آقایی افزود: با آغاز شیوع بحران کرونا در گیلان، به جز پروازهای ضروری به تقریب پروازهای مسافرتی توسط شرکت های هواپیمایی لغو می شد.
وی اظهار داشت: اگرچه در راستای شکستن حلقه شیوع کرونا اغلب پروازها از سوی شرکت های هواپیمایی لغو می شد اما فرودگاه بین المللی سردار جنگل رشت در تمام مدت آماده پذیرش پرواز و یاری رسانی در بحران ،و  عملیاتی بوده است.
وی یادآور شد:  با توجه به امکان لغو برخی پروازها بنا به صلاحدید شرکت های هواپیمایی توصیه می شود مسافران پیش از حضور در فرودگاه از طریق ۱۹۹ اطلاعات پروازی خویش را دریافت نمایند.
مدیرکل فرودگاه گیلان با بیان اینکه علت لغو پروازها، تصمیم شرکت های هواپیمایی بوده است، خاطرنشان کرد: فرودگاه بین المللی سردار جنگل رشت فعال  است و در راستای سلامت مسافران و کارکنان؛ ترمینال ها، ساختمان اداری و عملیاتی بصورت مستمر ضد عفونی می شوند و هماهنگی لازم برای استقرار تیم بهداشتی بمنظور تب سنجی مسافران صورت پذیرفته است.
در شرایط عادی، تعداد ۱۰۲ سورتی پرواز داخلی در هفته از فرودگاه بین المللی سردار جنگل رشت به مقاصد تهران، مشهد، کیش، تبریز، شیراز، اصفهان، بندرعباس، عسلویه و اهواز انجام می شود.
فرودگاه بین المللی سردار جنگل رشت با علامت اختصاری ( OIGG) در کتاب هوانوردی دنیا به ثبت رسیده؛ تأسیس فرودگاه رشت به سال ۱۳۴۷ خورشیدی باز می‌گردد؛ این فرودگاه از لحاظ دسترسی شهری در شهر رشت بعنوان یکی از برترین فرودگاه‌های ایران و در رتبه ۱۲ از نظر آمار پروازی به شمار می آید.

print

پاسخی بگذارید