تاریخ: ۱۹:۲۱ :: ۱۴۰۰/۰۱/۱۶
پوشش صندوق بیمه کشاورزان در گلستان پارسال ۳۶ درصد بیشتر شد

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر گلستان گفت که پارسال هفت هزار و ۳۳۰ نفر در استان به عضویت این صندوق درآمدند که این تعداد نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۶ درصد بیشتر شد.

دانیال پولادوند روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی اظهار داشت: در حال حاضر ۶۱ هزار و ۶۴۳ نفر از جمعیت واجد شرایط عضویت در صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر گلستان زیرپوشش خدمات این صندوق از جمله بازنشستگی قرار دارند.

به گفته وی گلستان ۲۵۲ هزار نفر ساکن جوامع روستایی، کشاورزی، عشایر و شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر دارد که می توانند از مزایای صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استفاده کنند.

وی همچنین از اجرای طرح ملی عضویت رایگان افراد واجد شرایط در صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر در سال ۱۴۰۰ خبر داد و گفت: برای استان گلستان در اجرای این طرح، سهمیه مشخص نشده و افراد واجد شرایط با معرفی دستگاه های مرتبط شامل بهزیستی، کمیته امداد، میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و سازمان جهادکشاورزی استان می توانند عضو این صندوق شوند.

پولادوند همچنین به جمعیت مستمری بگیران این صندوق در گلستان اشاره کرد و گفت: در حال حاضر ۲ هزار و ۶۴۵ نفر از اعضای صندوق در استان مستمری دریافت می کنند که از مجموع این افراد هزار و ۵۹۱ نفر فوت شده، ۸۵۶ نفر بازنشسته و ۱۹۸ نفر از کارافتاده هستند.

صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر در سال ۸۴ با هدف اجرای اصل ۲۹ قانون اساسی در پوشش اقشار جامانده از بیمه اجتماعی تشکیل شد.

تقریبا نیمی از جمعیت ۱.۹ نفری گلستان روستانشین بوده و اقتصاد اصلی ساکنان آن برپایه کشاورزی است.

print

پاسخی بگذارید