تاریخ: ۰:۵۰ :: ۱۳۹۸/۰۸/۱۱
پیشرفت ۴۴ درصدی سد شفارود رضوانشهر

فرماندار رضوانشهر گفت: پروژه عظیم سد شفارود در این شهرستان که با هدف تأمین آب زراعی، شرب و انرژی برق در حال ساخت است؛ تاکنون از ۴۴ درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار است.

محمد مهدی مظفری در حاشیه بازدید معاون وزیر نیرو از این پروژه عظیم ملی در گفتگو با خبرنگار ایرنا گفت: مجریان این طرح عظیم باید در کنار اجرای بدنه سد، نسبت به ساخت شبکه آبرسانی با هدف بهره برداری از آب ذخیره شده به موازات عملیات اجرایی بدنه نیز اقدام کنند تا خواسته های مردم منطقه تأمین شود.

وی با اشاره به ظرفیت آبی رود خانه شفارود در این شهرستان گفت: رودخانه شفارود با آورد متوسط ۱۷۴ میلیون متر مکعب در سال یکی از منابع آب موجود در غرب استان گیلان است که ساخت سد مخزنی شفارود برای تأمین آب شرب سالم و زراعی مطمئن ساکنان منطقه ضروری و حیاتی می باشد.

مظفری با ضروری دانستن اجرای ساخت این سد تاکید کرد: این سد برای تامین آب شرب به میزان ۲۳ میلیون مترمکعب شهرستان های رضوانشهر، ماسال و تالش در غرب گیلان برای جمعیتی حدود ۲۱۰ هزار نفر در یک افق ۵۰ ساله، ساخته می شود.

فرماندار رضوانشهر همچنین به تأمین آب کشاورزی منطقه از این سد اشاره کرد و افزود: تأمین آب مورد نیاز کشاورزی منطقه به میزان ۴۵ میلیون متر مکعب در سال و تأمین آب مورد نیاز حفاظت محیط زیست به میزان ۳۳ میلیون متر مکعب و همچنین تولید انرژی برق و اشتغال زایی نیز از دیگر ظرفیت های مهم این سد محسوب میگردد.

سد مخزنی شفارود بر روی رودخانه شفارود و در شش کیلومتری جنوب غربی مرکز شهرستان رضوانشهر و ۶۵ کیلومتری غرب مرکز استان گیلان ساخته می شود.

print

پاسخی بگذارید