مدیرکل راه آهن شمال خبرداد
تاریخ: ۱۴:۰۲ :: ۱۴۰۲/۰۵/۲۶
کاهش سوانح ریلی در راه آهن شمال

سوانح ریلی در خطوط راه آهن شمال حدود ۸۰ درصد کاهش یافته است.

به گزارش اقتصاد گستر شمال معصومی مدیرکل راه آهن شمال در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: ۴۵ گذرگاه و تقاطع همسطح جاده با خطوط راه آهن در استان وجود دارد که توسط راهداران مراقبت می‌شود.

او افزود: برای پایش تردد‌ها و نظارت بیشتر ۲۲ دستگاه دوربین نظارتی پارسال در این تقاطع‌ها نصب شده است که نقش مهمی در کاهش سوانح ریلی داشت.

مدیرکل راه آهن شمال با بیان اینکه سوانح ریلی در خطوط راه آهن شمال حدود ۸۰ درصد کاهش یافته است ادامه داد: بافت فشرده شهری در قائمشهر و قرار گرفتن بسیاری از منازل مسکونی در حریم راه آهن و جاده سبب شده است بسیاری از مردم این شهر مجبور شوند برای تردد از خطوط راه آهن عبور کنند که هر از چند گاه سبب بروز حوادث می‌شد.

معصومی گفت: اداره کل راه آهن شمال دو مجوز برای نصب زیرگذر در گذرگاه‌های قائم و دخانیات این شهر گرفته است که یکی از این‌ها به ارتفاع ۸ متر در حال اجرا است .

او با بیان اینکه راه آهن شمال کشور از نظر قدمت جزو شبکه ریلی قدیمی کشور است، افزود: تردد قطار‌ها در طول سالیان زیاد سبب انباشت خاک و سنگریزه در مسیر حمل و نقل ریلی شده بود که برای حل این مشکل نیاز به تجهیزات مخصوص بود تا ریل‌ها از مسیر جدا و عملیات پاکسازی انجام شود.

مدیرکل راه آهن شمال ادامه داد: با هدف جلوگیری از شکستگی، تَرک ریل و به تبع آن خروج احتمالی قطار از مسیر بعد از ۱۸ سال دستگاه سرند پارسال به این اداره کل منتقل شد و ۲۰ کیلومتر از مسیر بازسازی شد.

معصومی گفت: مجموعه این اقدامات و تقویت ۷ پاسگاه پلیس مستقر در راه آهن شمال سبب شد میزان حوادث ریلی در راه آهن شمال حدود ۸۰ درصد کاهش یابد.

print

پاسخی بگذارید