تاریخ: ۹:۳۶ :: ۱۳۹۶/۱۰/۰۵

فرمانده انتظامی استان مرکزی از دستگیری فردی که با تبلیغ و فروش نرم افزارهای غیرمجاز در شبکه های اجتماعی و طراحی درگاه های جعلی بانکی اقدام به برداشت غیر مجاز از حساب ۵۳۰ نفر کرده بود، خبر داد.

به نقل از پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا، سردار کیومرث عزیزی اظهارداشت: چندی پیش در پی شکایت یکی از شهروندان اراکی مبنی بر برداشت غیر مجاز از حساب وی توسط فردی ناشناس موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارشناسان پلیس فتا استان قرار گرفت.

وی ادامه داد: تحقیقات تخصصی پلیس برای بررسی این موضوع آغاز و در مراحل نخستین بررسی های کارشناسی پلیس فتا استان مشخص شد، متهم این پرونده به غیر از برداشت غیرمجاز از حساب شاکی پرونده، با طراحی نرم افزارهای غیرمجاز و ممنوعه و تبلیغ آن در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها، در ابتدا اقدام به ترغیب افراد به دریافت این نرم افزار کرده و سپس برای فعال سازی اپلیکیشن های مورد نظر افراد را به درگاه های جعلی بانک ها هدایت و با سرقت اطلاعات حساب بانکی‌شان، اقدام به برداشت غیر مجاز از حساب آنان می کند.

فرمانده انتظامی استان مرکزی افزود: متهم مورد نظر که با ترفند خاصی برای فرار از قانون و عدم شناسایی، وجوه برداشت شده را استفاده می‌کرد با دقت نظر کارشناسان پلیس فتا استان، شناسایی شد.

این مقام عالی انتظامی گفت: با تکمیل تحقیقات، متهم در یکی از استان‌های شمالی کشور شناسایی و پس از هماهنگی با دستگاه قضایی طی عملیاتی دستگیر و برای تکمیل تحقیقات به پلیس فتا استان دلالت شد.

وی تصریح کرد: در مراحل بازجویی هایی تخصصی فرد دستگیر شده با مشاهده اسناد و مدارک موجود، به جرم خود و دسترسی به اطلاعات ۵۳۰ حساب بانکی شهروندان و برداشت هفتصد میلیون ریال از حساب بانکی آنان در شهرهای مختلف کشور اعتراف کرد.

سردار عزیزی در پایان به شهروندان توصیه کرد تا همواره از دانلود اپلیکیشن های غیر مجاز در شبکه‌های اجتماعی خودداری و هنگام انجام خرید اینترنتی تمامی نکات امنیتی و حصول اطمینان از اصلی بودن درگاه‌های بانکی را رعایت کرده و در صورت مشاهده موارد مشکوک، مراتب را از طریق سایت اینترنتی www.cyberpolice.ir به صورت برخط با کارشناسان پلیس فتا در مرکز فوریت های سایبری مطرح کنند.

print

پاسخی بگذارید