مدیرکل مطبوعات داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی
تاریخ: ۲۳:۴۲ :: ۱۳۹۸/۰۵/۱۵
مشکل کمبود کاغذ در کشور رفع شده است

مدیرکل مطبوعات و خبرگزاری های داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد: امروز کمبود کاغذ در کشور وجود ندارد و با تدابیر اندیشیده شده از سوی این وزارتخانه ، مشکل کمبود کاغذ رفع شده است.

سید محمد رضا دربندی شامگاه سه شنبه بمناسبت روز خبرنگار در نشست خبری با اصحاب رسانه در رشت افزود:مسئولیت ورود و توزیع کاغذ از مهرماه گذشته به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی واگذار و ۱۳ هزار تن کاغذ وارد شد که تا بیستم اردیبهشت ماه امسال، یک هزار و ۵۸۴نشریه از آن بهره مند شدند.
وی تصریح کرد : پرداخت یارانه کاغذ به مطبوعات ساماندهی شده و به مدت دوسال است که خبرگزاری ها و پایگاه های خبری نیز از این یارانه بهره مند می شوند.
دربندی اضافه کرد: غیر خصوصی ها یارانه نمی گیرند و به نشریات محلی توجه ویژه ای در این خصوص شده است.
وی همچنین با اشاره به این موضوع که مدت دوسال است از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی روزنامه ای تعطیل نشده ، گفت: این اقدام در راستای اهتمام به شعار پیشگیری قبل از درمان میسر شده است.
وی در خصوص بهره مندی خبرنگاران از اینترنت بدون فیلتر نیز توضیح داد: بهره مندی از این نوع اینترنت بهمن ماه سال گدشته بنا بدلایلی قطع شد اما مدت یکماه است که این موضوع بار دیگر پی گرفته شده و خانه مطبوعات استان ها می توانند اندک اندک معرفی افراد برای بهره مندی از این مزیت را شروع کنند.
دربندی بیمه خبرنگاران، ارائه اینترنت بدون فیلتر ، مشاوره حقوقی بیمه ای و مالیاتی، ساده سازی صدور کارت خبرنگاری ، ساماندهی پرداخت یارانه، تکریم ارباب رجوع و… را از رویکردهای این وزارتخانه در راستای توجه به بدنه اصلی رسانه یعنی خبرنگاران عنوان کرد.
مدیرکل مطبوعات و خبرگزاری های داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خاتمه بیان کرد : طی چهار دهه گذشته، ۱۱هزار و ۴۰۰ مجوز صادر شده که پنج هزار و ۷۰۰ نشریه فعال هستند و ازین تعداد چهار هزار و یکصد نشریه مکتوب هستند.

print

پاسخی بگذارید