گروه: اقتصادی
تاریخ: ۱۲:۵۲ :: ۱۳۹۸/۰۴/۰۹
بیش از  ۱۲میلیارد تومان  اعتبار صندوق توسعه ملی به منابع طبیعی گلستان اختصاص یافت

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان گفت که از ابتدای امسال ۱۲۷ میلیارد ریال اعتبار از محل صندوق توسعه ملی با عنایت رهبر معظم انقلاب برای حفظ و نگهداری از عرصه های منابع طبیعی این استان اختصاص یافت.

ابوطالب قزل سفلو  اظهار داشت: این اعتبار برای اجرای ۲۱ طرح با اهداف جلوگیری از هدررفت آب، جلوگیری از سیل، گسترش پوشش گیاهی و تغذیه سفره های آب زیرزمینی در نظر گرفته شده است.

وی گفت: در زمان حاضر ۷۰ میلیارد ریال از این مبلغ با بستن قرارداد طرح های منابع طبیعی از جمله در بخش های آبخیزداری، مرتع و مقابله با بیابان زدایی در سطح استان اجرایی شده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان افزود: پیش بینی می شود در سال جاری برای اجرای طرح های منابع طبیعی در استان بیش از ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار ملی از محل صندوق توسعه ملی اختصاص داده شود.

به گفته وی جذب اعتبارات در عرصه های منابع طبیعی استان با اولویت اجرای طرح های آبخیزداری است.

قزل سفلو به عملکرد این اداره کل در جذب اعتبارات ملی به ویژه از محل صندوق توسعه ملی در سال گذشته اشاره کرد و افزود: پارسال این اداره کل ۱۷۲ میلیارد و ۲۹۵ میلیون ریال اعتبار ملی مصوب داشت که ۱۵۸ میلیارد و ۷۵۰ میلیون ریال آن تخصیص یافت.

وی اضافه کرد: با اعتبار تخصیص یافته به استان، ۹۴ طرح در حوزه منابع طبیعی دراین استان اجرایی و مورد بهره برداری قرار گرفت.

گلستان دارای یک میلیون و ۸۶۹ هزار نفر جمعیت با وسعت افزون بر ۲۰ هزار کیلومتر مربع به دلیل موقعیت جغرافیایی از مناطق در معرض حوادث طبیعی مختلف همچون سیل، گرد و غبار است که برای کاهش این آسیب ها، جذب سرمایه گذاری در مدیریت حوضه های آبخیز در دستور کار منابع طبیعی و آبخیزداری استان قرار گرفته است.

۷۰ درصد مساحت افزون بر ۲۰ هزار کیلومتر مربعی استان شمالی گلستان را عرصه های جنگلی و مرتعی تشکیل می دهد که حفظ و نگهداری این عرصه ها در برابر حوادث طبیعی ضروری است.

زمین‌های زیر پوشش اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان افزون بر یک میلیون و ۳۹۷ هزار و ۲۴۴ هکتار است که ۴۵۲ هزار و ۱۸۵ هکتار آن جنگل، ۸۶۲ هزار و ۸۲۵ هکتار مرتع، حدود ۲۰ هزار هکتار ساحل و ۶۲ هزار و ۴۲۰ هکتار زمین‌های مستحدث و موات است.

print

پاسخی بگذارید