تاریخ: ۲۲:۴۰ :: ۱۴۰۱/۰۶/۲۱
تولید جوجه یک‌روزه به ۱۰۰ میلیون قطعه می رسد

دبیرانجمن تولیدکنندگان جوجه یک‌روزه گفت: با توجه به شرایط مساعد جوجه ریزی، کمبودی در عرضه مرغ نداریم.

محمدرضا صدیق پور گفت: قیمت کنونی هر قطعه جوجه یک‌روزه ۶ تا ۱۲ هزار تومان بوده که واقعی شدن قیمت مرغ، انگیزه تولیدکنندگان را افزایش داده است.

به گفته او، علی رغم شایعه های کمبود جوجه، برآورد می شود که تولید این ماه به ۹۸ تا ۱۰۰ میلیون قطعه برسد که این‌ میزان جوابگوی مرغ مورد نیاز کشور است.

صدیق پور می گوید: بنابر قول مسئولان وزارت جهاد مبنی بر اصلاح قیمت محصولات تا پایان شهریور، نرخ پیشنهادی جوجه تا پایان هفته استخراج می شود، هرچند این افزایش قیمت‌ محسوس نخواهد بود.

دبیر انجمن تولیدکنندگان جوجه یک‌روزه گفت: علی رغم آزادسازی صادرات محصولات طیور، اما صادرات جوجه محسوس نبوده است که امیدواریم با برنامه ریزی و پرداخت مشوق این امر به طور مستمر انجام شود.

بنابر گفته انجمن تولیدکنندگان جوجه، سوپاپ تامین عرضه مرغ، جوجه است که تولیدکنندگان به رغم مشکلات فراوان‌ پای تولید ایستادند و کمبودی در عرضه وجود ندارد.

طبق آمارهای اعلامی با اصلاح نظام یارانه، مصرف مرغ ۳۰ تا ۵۰ درصد کاهش یافت که این امر منجر به کاهش جوجه ریزی واحدهای مرغداری و زیان چشمگیر تولیدکنندگان جوجه شد، چرا که تولیدکنندگان از رایگان تا حداکثر ۲ هزار تومان هرقطعه جوجه را عرضه می کردند که بدلیل اختلاف معنادار با نرخ مصوب، ماهانه متحمل زیان یک هزار میلیارد تومانی شدند.

print

پاسخی بگذارید