مدیرکل شیلات مازندران خبرداد
تاریخ: ۱۴:۰۳ :: ۱۴۰۲/۰۵/۲۶
سرمایه گذاری صیادان شمالی در آب‌های دریای خزر

صیادان مازندرانی در چهار تعاونی صید و صیادی مشغول پرورش ماهی در عمق ۵۰ متری دریای خزر هستند.

به گزارش اقتصاد گستر شمال کریم زاده مدیرکل شیلات مازندران در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان با بیان اینکه جامعه صیادی اکنون به این باور رسیدند که دریا متعلق به همه است، گفت: این صیادان برای تامین بخش از پروتئین جامعه و افزایش درآمد اقدام به راه اندازی قفس‌های دریایی برای پرورش ماهی در اعماق دریا کرده اند.

او افزود: ۱۵ قفس پرورش ماهی، پارسال در عمق ۵۰ متری دریا نصب شد که حداقل تولید آن ۳۰ تن و حداکثر ۵۰ تن است.

مدیرکل شیلات مازندران با بیان اینکه با راه اندازی این قفس‌های دریایی ۴۷ شغل جدید ایجاد شده است، ادامه داد: ۴۶۵ تن ماهی پرورشی به ارزش بیش از ۸۰ میلیارد تومان از این قفس‌های دریایی برداشت می‌شود.

کریم زاده گفت: صیادان مازندرانی برای کمک به حفظ ذخایر آبزیان دریای خزر در جریان رهاسازی بچه ماهیان در دریای خزر ۲۵ دستگاه نیسان و دو دستگاه خاور را برای امور حمل و نقل اختصاص دادند که هزینه‌های دولت در این بخش را ۷ میلیارد تومان کاهش داد.

او افزود: با کمک جامعه صیادی مازندران بیش از ۸۵ میلیون قطعه بچه ماهی استخوانی، آزاد و خاویاری برای حفظ و بازسازی ذخایر آبزیان دریای خزر امسال در روزدخانه‌های مهم شیلاتی رهاسازی شدند.

مدیرکل شیلات مازندران با بیان اینکه طرح تعدیل تعاونی‌های صیادی یکی از طرح‌های در حال اجرای سازمان شیلات است، گفت: برای اجرای طرح تعدیل تعاونی جامعه صیادی در مازندران ۱۰۰ میلیارد تومان مصوب شد که ۵ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان ان تخصیص یافت و پیگیری برای تخصیص مابقی اعتبارات مصوب ادامه دارد.

کریم زاده ادامه داد: ۱۵۰۲ مازندرانی پارسال در بخش صید و صیادی در سامانه رصد اشتغال نام نویسی کردند و مشغول بکار شدند.

او میزان پرداخت تسهیلات برای خرید نهاده‌ها را ۷۸ میلیارد تومان اعلام کرد و ادامه داد: شیلات مازندران با تخصیص این میزان اعتبار در سال گذشته رتبه اول کشور را بدست آورد.

مدیرکل شیلات مازندران گفت: ۱۱۵ هزار تن ماهی به ارزش ۹ هزار میلیارد تومان پارسال در آب‌های داخلی و دریایی مازندران تولید و بخشی از آن صادر شده است .

کریم زاده افزود: سازمان شیلات برای حل مشکل صیادان کیلکا در خصوص انباشت گل و لای در مصب رودخانه بابلرود ۵ میلیارد و ۳۰۰ برای لاروبی رودخانه اختصاص داده است.

print

پاسخی بگذارید