تاریخ: ۲۳:۱۵ :: ۱۳۹۷/۱۲/۲۲
گلستان شاگرد دوم شد

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان گفت که این استان در پرداخت تسهیلات رونق تولید به واحدها و طرح های تولیدی در سال جاری، رتبه دوم کشوری را پس از استان البرز کسب کرده است.

به گزارش اقتصاد شمال،روابط عمومی این سازمان، حسینقلی قوانلو اظهار داشت: امسال حدود ۱۴ هزار میلیارد ریال تسهیلات از محل اعتبارات مختلف برای رونق تولید استان پرداخت شده است.
وی گفت: امسال درخواست ۴۰۳ واحد و طرح تولیدی برای دریافت ۱۵ هزار و ۲۴۰ میلیارد ریال تسهیلات از محل طرح رونق تولید پس از تصویب در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان به بانک های عامل ارجاع شد و ۱۴۸ واحد و طرح تاکنون موفق به اخذ ۶ هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال وام شدند.
وی گفت: در این مدت از محل طرح نوسازی و بازسازی هم بانک های استان به ۲۷ واحد تولیدی حدود ۶۴۰ میلیارد ریال تسهیلات پرداخت کرده اند.
قوانلو اضافه کرد: همچنین امسال بانک های استان از منابع داخلی خود برای یک هزار و ۹۹۷ واحد تولیدی استان ۶ هزار و ۷۹۰ میلیارد ریال تسهیلات و۸۳۰ میلیارد ریال تسهیلات نیز برای ۴۰ واحد تولیدی از محل اعتبارات طرح رونق تولید سال ۹۶، پرداخت کردند.
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان گفت: در دو سال اخیر در مجموع حدود ۲۴ هزار میلیارد ریال تسهیلات به واحدهای تولیدی استان پرداخت شد که این اقدام تاثیر بسیار زیادی در رونق تولید و اشتغالرایی استان داشته است.
قوانلو طرح رونق تولید را یکی از موفق ترین طرح های دولت دانست و افزود: از زمان آغاز این طرح در استان زمینه رونق تولید و اشتغال در واحدهای تولیدی فراهم شده است.
استاندار گلستان در نشست اخیر کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان اعلام کرده بود: نرخ بیکاری استان از ۱۲٫۷ درصد سال قبل به ۱۰٫۷ درصد کاهش یافته است در حالی که میانگین نرخ بیکاری کشور ۱۱٫۷ درصد است.
استان گلستان واقع در شمال کشور یک میلیون و ۸۶۹ هزار نفر جمعیت دارد و اقتصاد اصلی ساکنان آن برپایه کشاورزی است.

ایرنا

print

پاسخی بگذارید