تاریخ: ۲۳:۲۶ :: ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
۱۲۹ دستگاه استخراج ارز دیجیتال در مازندران کشف شد

فرمانده انتظامی استان مازندران از کشف ۱۲۹ دستگاه ماینر استخراج ارز دیجیتال به ارزش ۲۴ میلیارد ریال در شهرستان ساری خبر داد.

به گزارش اقتصاد گستر شمال،از پایگاه خبری پلیس، سردار مرتضی میرزایی افزود: در راستای شناسایی و برخورد با استفاده کنندگان دستگاه‌های استخراج رمز ارز دیجیتال بدون مجوز، ماموران پاسگاه انتظامی رودپی ساری با کار اطلاعاتی از فعالیت فردی که با مقاصد سودجویانه اقدام به راه‌اندازی غیرقانونی دستگاه‌های تولید ارز دیجیتال در یک شرکت صنعتی کرده بود، مطلع شدند.

وی ادامه داد: ماموران با هماهنگی قضایی از محل مورد نظر بازدید و ۱۲۹ دستگاه ماینر غیرمجاز کشف کردند.

فرمانده انتظامی استان مازندران با بیان اینکه کارشناسان ارزش تجهیزات کشف شده را افزون بر ۲۴ میلیارد ریال برآورد کردند، گفت: در این ارتباط یک نفر دستگیر و پس از تشکیل پرونده به مرجع قضایی تحویل داده شد.

سردار میرزایی خاطرنشان کرد: اجرای طرح های مبارزه با قاچاق کالا یکی از راهبردهای عملیاتی پلیس در پیشبرد اهداف ماموریتی فراجا در جهت رشد و شکوفایی اقتصاد کشور محسوب می شود و در این زمینه همراهی و همکاری تمام نهادها و بخش ها با پلیس ضروری است.

کشف میلیاردی پودر و مکمل های بهداشتی قاچاق در بابل

فرمانده انتظامی شهرستان بابل نیز از کشف ۴۳۹ هزار عد قرص و ۹۵۰ قوطی پودر و مکمل های دارویی قاچاق به ارزش ۲۰ میلیارد ریال در آن شهرستان خبر داد .

سرهنگ محمد زمان شالیکار افزود: در اجرای طرح برخورد قاطع با قاچاق کالا، از جمله کالاهای سلامت محور، ماموران اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس امنیت اقتصادی با انجام اقدامات اطلاعاتی از عرضه انواع مکمل های دارویی غیرمجاز توسط فردی در این شهرستان با خبر شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان بابل، تصریح کرد: ماموران با بررسی های همه جانبه، متهم را که اقدام به عرضه و فروش انواع مکمل های دارویی تقلبی و قاچاق در این شهرستان می کرد، شناسایی کردند.

سرهنگ شالیکار خاطرنشان کرد: پس از هماهنگی های قضایی متهم در عملیاتی غافلگیرانه دستگیر و در بازرسی از محل فعالیت وی ۴۳۹ هزار عدد قرص و ۹۵۰قوطی پودر بدن سازی خارجی غیر مجاز و فاقد هرگونه برچسب و علائم بهداشتی کشف کردند.

وی ارزش کالای کشف شده در این عملیات را برابر نظر کارشناسان افزون بر ۲۰ میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: کالای کشف شده به سازمان اموال تملیکی استان تحویل و متهم پس از تشکیل پرونده به مرجع قضایی معرفی شد.

فرمانده انتظامی بابل با بیان این که، ورود و عرضه کالاهای قاچاق که معمولا از استانداردهای لازم برخوردار نیستند، علاوه بر آن که زمینه ساز از بین رفتن فعالیت های تولیدی و اقتصادی در کشور می شوند تهدیدی جدی برای سلامت افراد جامعه به شمار می روند، از مردم خواست در برقراری نظم و امنیت اجتماعی و برخورد با قاچاق کالا و ارز با پلیس همکاری کرده و هرگونه اطلاعات و اخباری را به مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهند.

print

پاسخی بگذارید