گروه: اقتصادی
تاریخ: ۱۴:۲۵ :: ۱۳۹۸/۰۳/۲۶
۲۱ مدرسه برای اسکان مسافران فرهنگی آستارا آماده شد

مدیر آموزش و پرورش آستارا از آماده شدن ۲۱ مدرسه با ۱۸۴ کلاس برای اسکان مسافران فرهنگی این شهرستان در تعطیلات تابستانی خبر داد.

سجاد موسوی  گفت: برای اسکان مسافران فرهنگی، ۸۱ کلاس مجهز و ۹۵ کلاس نیمه مجهز به امکانات رفاهی نظیر فرش، یخچال، تلویزیون، اجاق گاز و سیستم گرمایشی آماده و در خانه معلم نیز، شش اتاق و ۲۲ تخت فراهم شده است.
وی افزود: ۵۲ عامل اجرایی ستاد اسکان مسافران فرهنگی آستارا مستقر در مدرسه عدالت این شهرستان، فعالیت خود را از ۲۸ خردادماه با پذیرش و ساماندهی مسافران آغاز خواهند کرد و اسکان تا ۱۵ شهریور ماه ادامه خواهد داشت.
وی ادامه داد: مسافران فرهنگی آستارا از اقصی نقاط کشور با مراجعه به نشانی اینترنتی www.eskan.medu.ir نام نویسی کنند و هفت مدرسه نیز برای رزرو اینترنتی در نظر گرفته شده است.
موسوی اظهار کرد: ۲۰ هزار عدد بروشور معرفی جاذبه‌های گردشگری آستارا و استان گیلان بین مسافران فرهنگی در تعطیلات تابستانی توزیع خواهد شد.
در تعطیلات تابستان سال گذشته، ۴۵ هزار و ۲۴۱ مسافر فرهنگی در قالب ۱۰ هزار و ۴۶۶ خانوار در مدارس آستارا اسکان یافته بودند و این شهرستان از نظر اسکان مسافران فرهنگی رتبه نخست استان را کسب کرده بود.
شهرستان آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع شده و مرکز آن با میزبانی چند میلیون مسافر در سال و تردد بیش از ۸۰۰ هزار گردشگر داخلی و خارجی از مرز آن، جزو ۲۰ شهر گردشگرپذیر کشور است.

print

پاسخی بگذارید