گروه: اقتصادی
تاریخ: ۱۸:۴۳ :: ۱۳۹۸/۱۰/۰۸

معاون دریایی بندرامیرآباد با بیان اینکه عملکرد معاونت دریایی این بندر در تمام بخش ها مثبت و روند روبه رشدی داشته است گفت بویه های مجازی برای اولین بار در سطح بنادر شمالی کشور در بندرامیرآباد راه اندازی شده است.

حبیب اله طالبی در گفتگو با واحد خبر روابط عمومی بندرامیرآباد در تشریح عملکرد و دستاوردهای معاونت دریایی در سه ماهه سوم سال ۹۸ گفت ۲۳۴ فروند شناور به آب های بندرامیرآباد وارد شده که بر این اساس ۵۲۷ مورد عملیات راهنمایی ایمن و بدون حادثه به ثبت رسیده است.

وی در تحلیل عملکرد اداره امور دریایی با محوریت خدمات دریایی و راهنمایی ، عملیات یدک کشی، مخابرات دریایی ، ، ثبت شناورها ، چراغ های دریایی و علائم کمک ناوبری با اشاره به اینکه فعالیت میدانی یدکش های مستقر در حوضچه های بندرامیرآباد با ثبت هزارو ۴۳۲ مورد عملیات بیش از هزار و ۲۴۹ ساعت بوده است از انجام مطالعات اولیه طراحی و انجام مناقصه سیستم رادار ساحلی جهت بهره برداری در مرکز کنترل و ترافیک دریایی خبر داد.

معاون دریایی بندرامیرآباد با یادآوری اینکه کارشناسان این بندر در آبهای گلستان و بندرترکمن پوشش رادیویی در باند VHF دریایی را از طریق امکان سنجی و اجرا نمودن ایستگاه رادیویی UNMANNED افزایش دادند خاطرنشان کرد frequency plan  مربوط به فرکانس های دریایی در حال بهره برداری ( Data & Voice) را نیز براساس Radio Regulation Appendix ۱۸ در این مدت تهیه کردند.

طالبی با تأکید بر اینکه تمام شناورها با انواع مختلف در بندرامیرآباد به دقت رصد می شوند گفت در این راستا ۱۰۶مورد بازرسی از شناورها و ۳ مورد بازدید از کارگاههای شناور سازی صورت گرفته است.

این مقام مسئول در بخش دیگری از گفتگوی خود با واحد خبر روابط عمومی بندرامیرآباد ، دستاوردهای  اداره حفاظت و ایمنی دریانوردی معاونت دریایی در پاییز امسال را با محوریت جستجو و نجات دریایی ، مقابله با آلودگی دریایی ، اشاعه فرهنگ ایمنی و حفاظت محیط زیست دریایی ، لایروبی ، هیدروگرافی و برگزاری مانور عنوان کرد.

معاون دریایی بندرامیرآباد با بیان اینکه در سه ماه گذشته و در ۴۴ روز کاری بیش از ۳۷ هزار و ۳۳۰ متر مکعب لای از حوضچه ها و کانال دسترسی بندرامیرآباد برداشت شده است از مطالعه و استقرار طرح هوشمند اندازه گیری احجام برداشتی توسط لایروب برای اولین بار در سطح بنادر کشور در بندرامیرآباد خبر داد.

وی با اشاره به اینکه بانک اطلاعات وضعیت تغییرات سطح تراز آب بندر و ارسال آن به ارگان های ذینفع و بهره گیری از آن در فعالیت های هیدروگرافی در بندرامیرآباد ایجاد شده است میزان تجمیعی هیدروگرافی در کانال های دسترسی بندرامیرآباد  را ۲ میلیون ۴۱۶ هزارو ۵۹۶ متر مربع عنوان کرد.

این مقام مسئول با بیان اینکه تعداد عملیات جستجو و نجات دریایی در پاییز امسال  ۲۹ مورد بوده است از انجام اقدامات اولیه و نشست با ارگانهای زیربط جهت برنامه ریزی های مدون برای اجرای مطلوب طرح گردشگری دریایی نوروز ۹۹ در آینده نزدیک خبر داد.

وی تعداد گواهینامه های صادر شده بر اساس دریافت موارد زائد و زباله کشتی ها را ۱۶۱ مورد برشمرد که بر این اساس ۶۲۲ مترمکعب مواد زائد از شناورهای نفتی و غیر نفتی در این مدت دریافت شد.

طالبی در پایان یکی از اهداف و دغدغه های اصلی معاونت دریایی بندرامیرآباد را اشاعه فرهنگ ایمنی و حفاظت محیط زیست دریایی عنوان کرد و  گفت کارشناسان خبره اداره حفاظت و ایمنی دریانوردی با حضور در مدارس اقدام به ارائه مطالب آموزشی جهت معرفی بندر بعنوان مرکز مقابله با آلودگی دریا و جستجو و نجات دریایی ، معرفی تجهیزات ، توزیع بروشور و برچسب های آموزشی می کنند.

عملکرد دریایی

print

پاسخی بگذارید