تاریخ: ۲۰:۳۴ :: ۱۳۹۹/۰۷/۰۷
۲۶ منزل آسیب‌دیده از رانش مراوه‌تپه آماده بهره‌برداری است

سرپرست بنیاد مسکن انقلاب اسلامی مراوه‌تپه گفت: کار ساخت ۲۶ واحد مسکونی محله "سعدآباد" روستای رانشی آق امام این شهرستان مرزی به پایان رسیده و این منازل حداکثر تا یک ماه آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

هوشنگ محمودی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با یادآوری سه مرحله رانش زمین در روستای آق امام مراوه‌تپه در روزهای ۱۱ فروردین و هشتم و نهم اردیبهشت امسال، افزود: براثر این حادثه طبیعی در مجموع ۷۰ واحد مسکونی شامل ۲۶ واحد در محله سعدآباد و ۴۴ واحد در محله احمدآباد روستای آق امام دچار خسارت شد.

وی اضافه کرد: با توجه به مکان رانشی روستا که امکان ساخت مجدد بنا در آن میسر نبود با تصمیم ستاد مدیریت بحران شهرستان مراوه‌تپه و استان گلستان قطعه زمینی به مساحت ۵.۵ هکتار در حومه روستا برای ساخت خانه‌های اهالی در نظر گرفته شد.

وی ادامه داد: صاحبان ۲۶ واحد مسکونی محله سعدآباد آق امام با دریافت تسهیلات پیش بینی شده شامل ۴۰۰ میلیون ریال وام با کارمزد چهار درصد و بازپرداخت ۱۵ ساله، ۱۵۰ میلیون ریال وام با کارمزد چهار درصد با بازپرداخت هفت ساله و ۲۳۰ میلیون ریال کمک بلاعوض دولت پس از آماده شدن زمین عملیات ساخت و ساز را شروع کردند و اکنون ۲۳ واحد آن در مرحله نازک کاری داخلی ساختمان و سه واحد هم به بهره‌برداری رسیده است.

سرپرست بنیاد مسکن مراوه‌تپه گفت: همچنین از مجموع صاحبان ۴۴ واحد مسکونی آسیب دیده محله احمد آباد تاکنون ۲۲ مالک آمادگی خود را برای انتقال به مکان جدید و ساخت منزل اعلام کردند که ۱۰ نفر آنها برای دریافت تسهیلات به بانک معرفی شدند.

محمودی همچنین گفت که مطابق اعلام مشاور و به منظور تثبیت محله احمدآباد روستای آق امام، عملیات زهکشی و ساخت دیواره در حاشیه رودخانه این روستا با پیش بینی اعتبار ۶۰ میلیارد ریال در حال انجام است.

شهرستان مراوه تپه افزون بر ۶۵ هزار نفر جمعیت دارد که در دو نقطه شهری و ۱۰۸ روستا دارای کد شناسایی سکونت دارند.

print

پاسخی بگذارید