تاریخ: ۲۳:۴۳ :: ۱۳۹۹/۰۷/۲۸
۳۰ میلیارد ریال از محل عوائد موقوفات و بقاع متبرکه لاهیجان هزینه شد

رئیس اداره اوقاف شهرستان های لاهیجان و سیاهکل گفت: در یک سال گذشته از محل درآمد موقوفات و بقاع متبرکه شهرستان لاهیجان، بیش از ۳۰ میلیارد ریال در این شهرستان هزینه شده است.

محمد صفایی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا به مناسبت دهه وقف افزود : اجرای امینانه وقف خیرین، اجرای نیات واقفین، امانتداری موقوفات و ترویج فرهنگ وقف از مهمترین رسالت‌های سازمان اوقات و امور خیریه در کشور است که در راستای اجرای نیت واقفین لاهیجانی طی یک سال اخیر ۱۲ میلیارد ریال هزینه شده است.

وی با اشاره به صرف هزینه ۱۸ میلیارد ریالی از محل درآمدهای مساجد و بقاع متبرکه این شهرستان نیز طی یک سال اخیر افزود: این اعتبار در بخش های مختلفی نظیر برگزاری روضه امام حسین (ع)، ترویج فرهنگ علوی، خرید تجهیزات بیمارستانی، کمک به نیازمندان، پرورش یتیمان و مرمت و بازسازی مساجد و بقاع متبرکه و غیره هزینه شده است.

صفایی به برگزاری ۵۰۰ برنامه فرهنگی طی یکسال گذشته توسط اداره اوقاف لاهیجان اشاره کرد و گفت: اجرای طرح های آرمش بهاری، ضیافت الهی، سوگواره یاس نبوی، نشاط معنوی و مراسمات عزاداری شهادت سپهبد حاج قاسم سلیمانی از جمله برنامه های اداره اوقاف شهرستان لاهیجان است که در مقاطع مختلف زمانی انجام شد.

وی با اشاره به اقدامات اداره اوقاف بعد از شیوع ویروس کرونا عنوان کرد : در این مدت، ۴۰ هزار ماسک، ۲ هزار و ۵۰۰ بسته معیشتی به ارزش ۸ میلیارد ریال و ۲۹ هزار پرس غذای گرم به ارزش ۶ میلیارد ریال در بین نیازمندان و مناطقی که موظف به اجرای وقف بودیم، توزیع گردید.

از ۲۴ مهرماه تا سوم آبان ماه به نام دهه وقف نامگذاری شده است.

شهرستان لاهیجان دارای ۶۰۰ موقوفه و بیش از ۲۴۰۰ رقبه است.

print

پاسخی بگذارید