تاریخ: ۲۱:۰۶ :: ۱۳۹۹/۱۱/۱۱

مدیرکل تامین اجتماعی گیلان از پرداخت ماهانه ۴۵۰ میلیارد تومان به مستمری بگیران شهرستان بندرانزلی خبر داد و افزود:۱۲ هزار و ۲۰۰ نفر مستمری بگیر مستقیم در انزلی وجود دارد که با افراد تحت پوشش این رقم به ۲۴ هزار نفر می رسد.

علی حسین نژاد روز شنبه در جلسه شورای هماهنگی تعاون ، کار و رفاه اجتماعی گیلان در فرمانداری انزلی اظهار داشت: در شهرستان بندرانزلی ۶۵ درصد افراد تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند در حالیکه میانگین کشوری در این زمینه ۵۲ درصد است .
وی با بیان اینکه ماهانه ۶۰۰ نفر در انزلی مقرری بیمه بیکاری دریافت می کنند افزود: افرادی که به تامین اجتماعی مراجعه می کنند عموما مطالبه گر هستند .
وی در ادامه از اجرای طرح ۳۰۷۰ در شرایط سخت اقتصادی حاضر با توجه به جهت تحریم های ظالمانه خبر داد و خاطر نشان کرد: ۳۰ طرح اولویت دار در سازمان تامین اجتماعی اجرا می شود.
حسین نژاد تاکید کرد: بر اساس این طرح ۳۰ وظیفه تامین اجتماعی در حال عملیاتی شدن به طور غیر حضوری است که ۲۰ طرح تا پایان بهمن رونمایی شده و ۱۰ طرح دیگر نیز عملیاتی خواهد شد.
وی این طرح را در راستای اجرای مصوبات ستاد کرونا اعلام و تصریح کرد  : سالانه ۹۴میلیون مراجعه به سازمان تامین اجتماعی صورت می گیرد که با اجرای طرح مذکور مراجعه حضوری ۷۰ میلیون نفر به سازمان تامین اجتماعی در سراسر کشور کاهش می یابد.
مدیرکل سازمان بهزیستی استان گیلان نیز در این جلسه اظهار داشت:در استان گیلان یک میلیارد و ۹۰۰میلیون تومان در بخش اشتغال،  وام کم بهره به متقاضیان پرداخت شده است.
حسین نحوی نژاد تصریح کرد: همچنین این سازمان تاکنون یک میلیارد تومان در حوزه پیشگیری ، توانبخشی و اجتماعی برای جهیزیه ، مسکن پرداخت کرده است.
وی خاطرنشان کرد: بهزیستی یک سازمان تک ماموریتی نیست و سازمانی بین بخشی و فرابخشی است . به طور مثال برای رسیدگی به آسیب هایی مانند خودکشی ،طلاق ، کودک آزاری ، سالمند آزاری نیازمند همکاری دستگاههای حاکمیتی است.  قدرت هماهنگ کنندگی مطلوب و تعامل مثبت با نماینده عالی دولت و سایر کنشگران این عرصه در این زمینه راه گشاست.
وی با اشاره به مشکلات بهزیستی در خصوص تامین اقلام بهداشتی جهت مقابله با کرونا گفت : بهزیستی با کمک خیرین ، ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) ‌و بنیاد مستضعفان توانست ۹ میلیارد تومان اعتبار جذب و در این بخش هزینه کند.
در ادامه این جلسه مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای اظهار داشت: مراکز فنی و حرفه ای این شهرستان ۶۵ هزار نفر ساعت برای مراکز دولتی و ۷۰هزار نفر ساعت برای مراکز خصوصی کلاس های آموزش برگزار کرده اند.
محمد حسینی با اشاره به کمبود مربی در مراکز فنی و حرفه ای انزلی نیز گفت : در ۲ سال گذشته ۸۳ مربی بازنشته شدند که ۹۰ درصد این مربیان از آموزش فنی و حرفه ای بوده اند و این امر موجب شده متاسفانه در سه کارگاه فنی و حرفه ای این شهرستان‌ با کمبود مربی روبرو باشیم.
وی یاد آور شد : امسال یک دستگاه موتور دریایی برای مرکز فنی و حرفه ای این شهرستان خریداری شد و از بخش خصوصی برای بهره گیری در آموزش دریایی دعوت شده است .
وی خاطرنشان کرد: متاسفانه نگاه پایه ای به آموزش و فنی و حرفه ای وجود ندارد و در بحث بودجه سال ۹۹ تنها یک درصد به بخش آموزش فنی و حرفه ای اختصاص یافته است ، این درحالیست که در سایر کشورهای جهان آموزش فنی و حرفه ای از جایگاه ویژه ای برخوردار می باشد. آموزش فنی و حرفه ای هزینه بر بوده و قانون در این مسیر باید تقویت شود.
مدیر صندوق کار آفرینی امید نیز در این جلسه معرفی شده های روستایی جهت ایجاد اشتغال روستایی را یک میلیارد و ۸۸۰میلیون تومان اعلام و تصریح کرد : این درحالیست که سهم شهرستان بندرانزلی از اشتغال روستایی چهار میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان است.
مرتضی شهبازی علت این امر را بافت روستایی کم جمعیت شهرستان بندرانزلی عنوان و خاطر نشان کرد: درصورت معرفی افراد جدید، آماده پرداخت تسهیلات در این بخش هستیم.

print

پاسخی بگذارید