گروه: اقتصادی
تاریخ: ۲۳:۱۱ :: ۱۳۹۹/۰۸/۲۴
کاهش خام فروشی در گلستان نیازمند استقرار صنایع جدید است

استاندار گلستان گفت که همزمان با پیگیری استقرار صنایع تبدیلی در واحدهای تولیدی و شهرک‌های صنعتی، به‌روزرسانی خطوط تولیدی صنایع و بهره‌مندی از دانش‌ جدید برای کاهش خام‌فروشی و افزایش درآمد بهره‌برداران بخش کشاورزی این استان ضروری است.

هادی حق شناس روز شنبه پس از حضور در یک واحد تولیدی روغن نباتی در شهرک صنعتی کردکوی اظهار داشت: استفاده از فن آوری جدید در صنایع به ویژه بخش زراعی، باغی و شیلات با هدف افزایش تولید و بیشترشدن ارزش افزوده این واحدها موجب رونق تولید، فراهم شدن امکان صادرات و در نهایت توسعه پایدار گلستان می شود.

وی ادامه داد : تولید انواع محصولات کشاورزی یکی از مزیت های گلستان است که بهره مندی صحیح از این فرصت به ایجاد ارزش افزوده و اشتغال پایدار منجر خواهد شد.

استاندار گلستان همچنین به برنامه ریزی برای راه اندازی مجدد واحدهای صنعتی تعطیل اشاره کرد و گفت: مجموع واحدهای راکد استان، معادل حجم صنایع مستقر در سه شهرک صنعتی گلستان است و به جای آن که به دنبال ایجاد واحدهای صنعتی جدید باشیم باید این واحدهای تعطیل و نیمه فعال را به چرخه تولید بازگردانیم.

حق شناس با اشاره دشواری در واردات مواد اولیه تولید روغن نباتی به کشور گفت: بخشی از این مشکل با تامین ارز مورد نیاز برای خرید و واردات این محصولات برطرف شده که امیدواریم به زودی این مواد اولیه در اختیار تولیدکنندگان قرار گیرد.

گلستان ۲۴ شهرک، ناحیه صنعتی و یک منطقه ویژه اقتصادی (شهرک هزار هکتاری اترک) با مساحت ۲ هزار و ۴۱ هکتار دارد که در این شهرک ها و نواحی صنعتی ۷۶۶ واحد بهره بردار با اشتغال ۱۴ هزار و ۳۲۵ نفر و سرمایه گذاری ۱۲ هزار و ۱۳۷ میلیارد ریال مشغول فعالیت هستند.

print

پاسخی بگذارید