تاریخ: ۲۳:۲۸ :: ۱۴۰۰/۱۱/۱۰
۵۲۳ میلیارد ریال پروژه در روستاهای گنبد افتتاح می‌شود

مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گنبدکاووس گفت: ۵۲۳ میلیارد ریال پروژه‌های این نهاد با هدف محرومیت زدایی، توسعه و عمران روستاهای شهرستان به مناسب دهه فجر افتتاح می‌شود.

مرتضی صابری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: یکی از پروژه‌های افتتاحی ۲۰۵ واحد مسکونی روستایی است که با اعتبار ۴۱۰ میلیارد ریال احداث شد و همچنین هفت طرح هادی روستایی با ۳۳ میلیارد و ۸۰ میلیون ریال برای بهره مندی سه هزار و ۹۴۱ خانوار در دهه فجر به بهره‌برداری می‌رسد.

وی افزود: واگذاری ۲۰۱ قطعه زمین با کاربری مسکونی به مساحت ۴۰ هزار و ۲۰۰ متر مربع با اعتبار ۸۰ میلیون ریال برای بهره مندی ۲۰۱ خانوار گنبدی از دیگر برنامه‌های اجرایی بنیاد مسکن است.

مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گنبدکاووس تصریح کرد: همچنین ۳۱۴ جلد سند مالکیت شامل ۲۹۵ جلد سند روستایی و ۱۹ جلد سند شهری صادر شده در این شهرستان به مناسب دهه فجر تحویل صاحبان آنها خواهد شد.

صابری آغاز عملیات ساخت ۶۷۸ واحد مسکن روستایی با هزار و ۳۵۶ میلیارد ریال اعتبار و ۲۶ طرح هادی در ۲۲ روستا با ۱۰۳ میلیارد ریال اعتبار با بهره مندی ۱۱ هزار و ۵۰۰ خانوار را از دیگر برنامه‌های پیش بینی شده شهرستان در دهه فجر برشمرد.

به گفته وی در مجموع دهه فجر امسال هزار و ۹۸۲ میلیارد ریال پروژه‌های بنیاد مسکن در این شهرستان برای بهره مندی حدود ۱۷ هزار خانوار افتتاح و کلنگ‌زنی می‌شود.

صابری با بیان اینکه گنبدکاووس رتبه اول را در بهره برداری و کلنگ‌زنی پروژه‌های بنیاد مسکن در دهه فجر میان شهرستان‌های استان دارد، گفت: بیشترین اعتبار مربوط به ساخت و کلنگ زنی ۸۸۳ واحد مسکن روستایی است.

وی با بیان اینکه از مجموع ۴۷ هزار واحد مسکونی در مناطق روستایی این شهرستان مرزی حدود ۲۷ هزار واحد آن معادل ۵۶ درصد کم دام بوده نیاز به مقاوم سازی دارند، اظهارداشت: بنیاد مسکن تلاش دارد در یک برنامه ۱۰ ساله با همکاری مردم و تسهیلات پیش بینی شده، نسبت به ایمن سازی منازل مسکونی کم دام گنبدکاووس اقدام کند.

شهرستان ۳۷۵ هزار نفری گنبدکاووس با ۱۶۷ روستای دارای کُد شناسایی درشرق استان گلستان واقع است.

print

پاسخی بگذارید