گروه: اقتصادی
تاریخ: ۲۳:۰۰ :: ۱۳۹۹/۰۸/۲۴
۶۷۰ میلیارد تومان برای اشتغال پایدار روستایی گیلان پرداخت شد

مدیر کل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری گیلان با اشاره به اهمیت تبیین طرح های حمایتی دولت در جهت سرمایه گذاری و اشتغال گفت: از سال ۹۷ تا کنون؛ ۶۷۰ میلیارد تومان از اعتبارات صندوق توسعه ملی برای اشتغال پایدار روستایی گیلان پرداخت شد.

یونس رنجکش روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت:  این اعتبارات در چهار مرحله  پرداخت شد و اعتبارات مرحله پنجم مربوط به متمم طرح های اشتغالزا در حال پرداخت و یا بخشی از این اعتبارات بنا به اعلام بانک ها پرداخت شده  ؛ ضمن آنکه  از محل اشتغال فراگیر هم ۵۸۷ میلیارد تومان دیگر نیز برای  استان پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه عدم اطلاع رسانی صحیح و  به موقع مانع از بهره مندی مردم  از طرح های حمایتی  دولت می شود، تصریح کرد: تصمیمات و برنامه‌های حمایتی مبتنی بر اساس سیاست دولت در راستای تسهیل سرمایه‌گذاری و اشتغال به وزارتخانه‌ها سازمان‌ها ابلاغ می‌شود که بسیاری از آنها به خوبی برای مردم تبیین می‌شود.

وی اظهار کرد:  تبیین و اطلاع‌رسانی این طرح ها ، قوانین  و بخشنامه ها بر عهده دستگاه اجرایی است تا برای جامعه هدف تحت مسئولیت خود در سطوح مختلف ملی و استانی و شهرستانی اقدام کنند.

رنجکش اصلاح برخی قوانین و آیین نامه ها برای تسهیل در سرمایه‌گذاری‌ها و پشتیبانی از سرمایه‌گذاران را نمونه هایی از اقدامات حمایتی عنوان کرد که به دستگاه‌ها ابلاغ می‌شود و افزود : گاهی در جلسات مختلف ستادی  با موضوع  رفع مشکلات سرمایه‌گذاری؛  مشخص می شود با کمی دقت و بازخوانی  قوانین  و آیین نامه ها  در سطح  دستگاههای اجرایی  حتی در شهرستان مشکل دار  مورد نظر قابل برطرف شدن است.

به گفته وی سیاست‌های حمایتی از سرمایه‌گذاری تنها  پرداخت تسهیلات نیست بلکه تسهیل گری در قوانین و آیین نامه ها  برای صدور مجوز ها و بسترسازی های لازم در این زمینه نقش مهمی در پشتیبانی ها دارد .

وی همچنین به سیاست های حمایتی دولت در بحث اشتغال زایی در کشور در زمینه کارورزی اشاره و تصریح کرد: این طرح که نقش مهمی در جذب فارغ تحصیلان بیکار در گیلان دارد هنوز در استان به خوبی برای جامعه هدف تبیین و اطاع رسانی نشده است .

رنجکش ادامه داد: با توجه به برنامه ریزی هایی که وزارت تعاون،  کار و رفاه اجتماعی در این زمینه دارند متقاضیان می توانند از این طرح  برای ورود به بازار کار و اشتغال زایی استفاده کنند.

مدیر کل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری گیلان به پرداخت  تسهیلات مختلف برای اشتغال اشاره و اضافه کرد: استفاده از ظرفیت صندوق های حمایتی مانند صندوق پژوهش و فناوری استان نمونه دیگری از پشتیبانی از طرح‌های سرمایه‌گذاری است که هنوز از ظرفیتهای استفاده نشده است.

وی  پرداخت تسهیلات به  اقشار کم درآمد و تحت پوشش نهادهای حمایتی را  یکی از سیاست‌های راهبردی دولت در توانمندسازی افراد نیازمند و کمک به توسعه اقتصاد خانوارهای محروم عنوان کرد و خواستار مساعدت بیشتری از دستگاههای اجرایی و  بانک‌ها  در این زمینه شد.

مدیر کل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری گیلان همچنین با اشاره به راهنمایی صحیح سرمایه گذاران و پیشگیری از انحراف در سرمایه گذاری خواستار برگزاری جلسات کارشناسی  در شهرستان ها با محوریت فرمانداری ها و انعکاس آنها به کمبته فنی سرمایه گذاری شد.

گیلان بدلیل برخورداری از  مواهب طبیعی  بی شمار  یکی از استان های با ظرفیت در زمینه سرمایه گذاری و اشتغالزایی است.

print

پاسخی بگذارید