نگاه اقتصاد شمال به خطبه های آخرین نمازجمعه پاییزی استان های شمالی
گروه: مذهبی
تاریخ: ۱۷:۵۹ :: ۱۳۹۷/۰۹/۳۰
از مقاومت در مقابل استکبار تا حل مشکلات اقتصادی توسط دولتمردان

تریبون نمازجمعه های استان های شمالی همواره مکانی برای پرداختن به موضوعات روز سیاسی ، فرهنگی و اقتصادی است این هفته نیز امام جمعه های سه استان شمالی به نکات پر اهمیتی اشاره کرده اند که در این باره می خوانیم:

سرویس سردبیری اقتصاد شمال: تریبون نمازجمعه های استان های شمالی همواره مکانی برای پرداختن به موضوعات روز سیاسی ، فرهنگی و اقتصادی است این هفته نیز امام جمعه های سه استان شمالی به نکات پر اهمیتی اشاره کرده اند که  هوشیاری مردم در قبال توطئه های دشمنان ، حفظ سنت های حسنه اخلاقی ، توجه به رونق اقتصادی و حل مشکلات معیشتی توسط دولتمردان  از موضوعات مورد اشاره خطیبان جمعه این استان ها بوده است که در این باره می خوانیم:

امام جمعه گرگان: بازگشت استکبار به ایران محال و غیرممکن است

به گزارش خبرنگار ایرنا، آیت الله سیدکاظم نورمفیدی در خطبه های نماز جمعه این هفته گرگان اظهار داشت: مقاومت مردم ایران در برابر توطئه های دشمنان، این رویای آنان را همانند 40 سال اخیر بر باد خواهد داد.
نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری اظهار داشت: دشمن نقشه های زیادی برای وارد کردن آسیب به نظام مقدس جمهوری اسلامی طراحی کرده اند که آخرین نمونه آن، تلاش برای ایجاد اعتراض و شورش های مردمی به بهانه مشکلات اقتصادی است.

امام جمعه گرگان افزود: گرانی در کشور بیداد می کند و مردم گرفتاری زیادی به دلیل افزایش بی رویه قیمت ها دارند اما این نارسایی ها باعث نمی شود منتظر ورود دشمنان به کشور برای حل مشکلات باشند.
آیت الله نورمفیدی ادامه داد: دشمنان تلاش دارند با تمرکز بر دغدغه ها و تنگناهای اقتصادی کشور در سطح جامعه نفوذ کنند و مردم را به مخالفان نظام تبدیل کنند اما نمی توانند و موفق نخواهند شد.
نماینده ولی فقیه در گلستان گفت: آنها با استفاده از فضای مجازی و شبکه های اجتماعی و دیگر فرصت های تبلیغاتی به مسوولان کشور تهمت و افترا زده و مطالب دروغ نسبت می دهند تا مردم را نسبت به مسوولان بدگمان کرده و آن ها از آینده کشور ناامید کنند.
امام جمعه گرگان در ادامه به مصوبه اخیر هیات دولت برای تامین اعتبار خط راه آهن گرگان – بجنورد- شیروان و مشهد اشاره کرد و گفت : اجرای این طرح ثمرات فراوانی برای گلستان دارد و می تواند مسیر رسیدن این استان به توسعه را هموار کند.
آیت الله نورمفیدی از مسوولان استان خواست با تلاش بیشتر برای جذب اعتبارات لازم و سرمایه های بخش خصوصی، این طرح را در مدت زمانی کوتاه تکمیل کنند.

امام جمعه موقت ساری:اعتقادات مردم دستخوش تحریم و ترور قرار نمی گیرد

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت السلام محمد قاسمی در خطبه های این هفته از نماز جمعه ساری افزود: بی شک پیروزی ها و دستاوردهای ارزشمند جمهوری اسلامی در 40 سال اخیر به دلیل رهنمودهای ولی فقیه و اطاعت بی چون و چرا مردم از ایشان بوده است.
وی گفت: همه ما این پند بزرگ امام راحل را به یاد داشته باشیم که فرمودند پشتیبان ولاین فقیه باشید تا خود و کشورتان در امان بماند.
امام جمعه موقت ساری همچنین از ولایت فقیه به عنوان عزت و سربلندی یاد کرد و افزود: پیوند ناگسستنی مردم با ولایت فقیه همواره موجب رنج و نارضایتی دشمنان بوده و برای گسستن این پیوند مبارک اقدامات بیشماری انجام داده اند.
او ادامه داد: دلبستگی مردم به ولایت فقیه جمهوری اسلامی را به نماد موفقیت در مقابل ستمگران جهان مبدل ساخته و بسیاری از کشورهای ستمدیده از ایران اسلامی پیروی می کنند.
قاسمی گفت: اعلام خروج آمریکا از شمال سوریه پیروزی بزرگ برای جبهه مقاومت است.
امام جمعه موقت ساری از بدرفتاری و بداخلاقی برخی از مسئولان چه در استان و چه کشور بشدت انتقاد کرد و افزود: در هر پست و مقامی به خاطر داشته باشیم که مردم ولی نعمت های ما هستند و ما وظیه داریم که در خدمت آنان باشیم.
وی با اشاره به کلیپ پخش شده از یک نماینده در روزهای اخیر، گفت: جای صد افسوس که سایر نمایندگان که با لطف و رای مردم به مجلس راه یافتند به جای عذرخواهی از شهروندان از نماینده بداخلاق حمایت کردند.
امام جمعه موقت ساری همچنین گفت: یلدا یکی از شب های به ظاهر ملی ایرانیان است که آموزه های اسلامی فراوان در آن مشاهده می شود.
او از صله رحم به عنوان بهترین رسم شب یلدا یاد کرد و افزود: اجازه ندهیم که مشکلات اقتصادی و گرانی های موجب خدشه دار شدن این آیین شود.
وی گفت: با صرف نظر کردن از خرید تنقلات گران قیمت می توانیم این آداب ملی مذهبی را به نحو احسن ادامه دهیم.

امام جمعه رشت:ملت و دولت ایران در سختی ها کنار هم هستند

به گزارش خبرنگار ایرنا، آیت الله رسول فلاحتی در خطبه های این هفته نماز جمعه رشت در جمع نمازگزاران در مصلی امام خمینی (ره) با اشاره به آشفتگی های فرانسه و در عین حال دسیسه های برخی دولت های غربی ، خطاب به آنان اظهار داشت: ملت و دولت ایران در کنار هم همه سختی را تحمل می کنند، به درد مردم و جوانان خودتان برسید.
وی با بیان اینکه دستاوردهای خوبی در نشست ژنو برای مردم یمن به دست آمد، به تدبیر مقام معظم رهبری و قدرت شهیدان انقلاب اسلامی اشاره و اضافه کرد: درایت و هوشمندی رهبر فرزانه انقلاب توانست ملت ایران را در برابر مشکلات و توطئه های دشمنان مقاوم و هوشیار نگه دارد.
نماینده ولی فقیه در گیلان در بخش دیگری از سخنانش؛ با بیان بخشی از سخنان رهبری در آغاز درس خارج سه شنبه گذشته معظم له، به تشریح آثار نگرش اخروی مسئولیت پرداخت و خاطر نشان کرد: مرتفع شدن سریع مشکلات مردم و جامعه، کوتاهی نکردن مسئولان نسبت به مردم، افزایش ضریب امنیت جامعه و کاهش بداخلاقی ها به ویژه بداخلاقی سیاسی و تخریب یکدیگر از جمله آثار نگرش اخروی به مسئولیت است.
امام جمعه رشت در ادامه سخنانش در جمع نمازگزاران با بیان اهمیت دستگیری از مستمندان و کمک به آنان گفت: به مراکز خیریه کمک کردن بسیار خوب است، انسان ها بایستی کارهای خوب این چنینی را همواره به خود یادآوری کنند.

print

پاسخی بگذارید