نگاه اقتصاد شمال به نماز جمعه استان های شمالی
گروه: مذهبی
تاریخ: ۲۲:۲۰ :: ۱۳۹۷/۱۰/۲۸
از رفتار دو گانه آمریکایی ها در قبال حقوق بشر تا اشاره به سجایای اخلاقی حضرت فاطمه (س)

تریبون نمازجمعه های استان های شمالی همواره مکانی برای پرداختن به موضوعات روز سیاسی ، فرهنگی و اقتصادی است این هفته نیز امام جمعه های سه استان شمالی به نکات پر اهمیتی اشاره کردند.

سرویس سردبیری اقتصاد شمال: تریبون نمازجمعه های استان های شمالی همواره مکانی برای پرداختن به موضوعات روز سیاسی ، فرهنگی و اقتصادی است این هفته نیز امام جمعه های سه استان شمالی به نکات پر اهمیتی اشاره کرده اند که  پرداختن به  سجایای اخلاقی حضرت فاطمه (س) و اشاره به نزدیک شدن به ایام شهادت آن بانوی مطهر  و رفتار دوگانه آمریکایی ها در خصوص حقوق بشر و رفتار زننده آنان با خبرنگار تلویزیون ایرانی  و هوشیاری در خصوص توطئه های بیگانگان از موضوعات مورد اشاره خطیبان جمعه این استان ها بوده است که در این باره می خوانیم:

امام جمعه ساری:صبغه ولایی همواره نگهدار انقلاب اسلامی بوده است

به گزارش خبرنگار ایرنا، آیت الله نور الله طبرسی در خطبه های نماز جمعه ساری افزود: اگر این ویژگی در انقلاب اسلامی نبود با توجه به توطئه های بی شمار دشمنان، جمهوری اسلامی تا کنون سرنگون می شد.
وی گفت: انقلاب اسلامی در حالی به 40 سالگی رسید که حتی یک نفس از دست توطئه ها و دسایس دشمنان بویژه آمریکا در امان نبوده است.
نماینده مردم مازندران در خبرگان رهبری یاد آور شد: ترور، تهدید، تحریم اقتصادی، حملات نظامی، راه اندازی جنگ تحمیلی و غیره بخشی از جنایات آمریکا و همپیمانانش است که هرگز نباید از حافظه شهروندان حذف شود.
خطیب جمعه ساری افزود: دسایس و دشمنی آمریکا علیه انقلاب اسلامی هرگز پایان نمی پذیرد و هر لحظه خدعه و نیرنگی در آستین دارد.
او ادامه داد: با توجه به تسهیلات ایران اسلامی، آمریکا یارای رویارویی با این سرزمین ولایی را نداشته است لذا سعی دارد به طرق گوناگون بین مردم و نظام تفرقه بیفکند.
نماینده ولی فقیه در مازندران گفت: آشتی با آمریکا یک تفکر پوچ و باطل است و آنانی که این عقیده را در سردارند بدانند که شیطان بزرگ نسبت به جمهوری اسلامی کینه شتری دارد و هر لحظه به فکر ضربه زدن به آن است.
وی افزود: آنانی که ادعای حقوق بشر و آزادی را دارند، خبرنگار خانم مرضیه هاشمی را به جرم مسلمان شدن و پایبندی به حجاب اسلامی شکنجه کردند و اینگونه حقوق بشر خویش را به نمایش گذاشتند.

امام جمعه گرگان:آمریکا مخالف استقلال، عزت و پیشرفت ایران است

به گزارش خبرنگار ایرنا، آیت الله سیدکاظم نورمفیدی در خطبه های نماز جمعه این هفته گرگان اظهار داشت: آمریکا می‌خواهد مثل سال های قبل از انقلاب بر ایران حکومت کند و ما را زیر پرچم و سلطه خود بگیرد.
نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری افزود: آمریکا با توسعه مبتنی بر تقویت توان داخلی جمهوری اسلامی ایران مخالف است و پیشرفت کشورمان در بخش‌های صنعت هسته ای و قدرت موشکی و دفاعی برای این کشور قابل قبول نیست.
نماینده ولی فقیه در گلستان افزود: آنها می‌خواهند ایران برده آمریکا باشد اما ملت ایران تصمیم گرفته در راه حفظ استقلال و توسعه پیشرفت خود تسلیم آمریکا و هیچ کشور دیگری نشود.
آیت الله نورمفیدی همچنین به سفر رییس جمهوری به گلستان اشاره کرد و گفت: در این سفر طرح‌های خوبی مصوب شد که از آن جمله در حوزه ساخت بیمارستان برای مناطق محروم و یا اجرای طرح های زهکشی در زمینه‌های ماندابی و شوره زار استان گلستان است.
امام جمعه گرگان ادامه داد: باید مردم همراه و همکار دولت باشند تا تصمیمات و طرح‌های بزرگ دولت به نتیجه برسد .

امام جمعه رشت:انقلاب بین جوانان و نوجوانان رویش های زیادی دارد

به گزارش خبرنگار ایرنا آیت الله رسول فلاحتی در خطبه های این هفته نماز جمعه رشت، به پیشرفت شگرف ایران پس از انقلاب شکوهمند اسلامی اشاره و اضافه کرد: طی چهل سال گذشته، با دشواری های زیادی روبرو بوده ایم ولی در عین حال، پیشرفت هایی نیز حاصل شده که همین امر فهم و پایمردی مردم کشورمان را ثابت کرده است.
وی با بیان اینکه ملت ایران هوشیار هستند و دسیسه های دشمن را می شناسند، ادامه داد: مردم همیشه پشتیبان انقلاب و نظام اسلامی هستند و دست از حمایت از ولایت برنمی دارند.
امام جمعه رشت به برنامه ضدایرانی ترتیب داده شده از سوی آمریکا در لهستان اشاره و تصریح کرد: زمانی که لهستانی ها با مشکل مواجه بودند، مردم ایران آغوش خود را به روی آنان گشودند و این محبت مردم کشور ما ، موضوعی فراموش ناشدنی است.
نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به تلاش های دشمنان انقلاب علیه کشور و ملت ایران با ابزارهای رسانه ای گفت: اینگونه رفتارها در پیشگاه ملت ما جایگاهی ندارد و همانند گذشته نقشه های شوم آنان منجر به شکست خواهد شد.
وی بر لزوم ساماندهی تنگناهای اقتصادی تاکید و خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب فرموده اند که دست گدایی به سمت غرب و شرق دراز نشود و باید این بیان مهم معظم له، مورد توجه همگان باشد.
آیت الله فلاحتی در خاتمه سخنانش به در پیش بودن ایام فاطمیه اشاره کرد و افزود: این بانوی اسوه در طول عمر بابرکت خود، سختی های بسیاری متحمل شد و جایگاه رفیعی نزد خداوند دارد و باید شیوه زندگی و سیره رفتاری دختر گرامی پیامبر (ص) مورد توجه و الگو باشد تا ما را به رستگاری رهنمون سازد.

print

پاسخی بگذارید