نگاهی به نمازجمعه های استان های شمالی
گروه: مذهبی
تاریخ: ۲۲:۴۲ :: ۱۳۹۸/۰۲/۱۳
تاکید بر ضرورت کار جهادی مدیران و تبعیت از سند بالادستی

تریبون نمازجمعه های استان های شمالی همواره مکانی برای پرداختن به موضوعات روز سیاسی ، فرهنگی و اقتصادی است این هفته نیز امام جمعه های سه استان شمالی به نکات پر اهمیتی اشاره کردند.

سرویس سردبیری اقتصاد شمال: تریبون نمازجمعه های استان های شمالی همواره مکانی برای پرداختن به موضوعات روز سیاسی ، فرهنگی و اقتصادی است این هفته نیز امام جمعه های سه استان شمالی به نکات پر اهمیتی اشاره کرده اند که   توجه به رونق تولید و حمایت از تولیدات داخلی ،تبعیت از سند های بالادستی در نظام  و کار جهادی مدیران ،خدمت به مردم و تاکید بر روحیه انقلابی گری  از مهمترین بخش های این خطبه ها خواند.

 

امام جمعه ساری : تنها از سند فرادستی خود تبعیت می کنیم

به گزارش خبرنگار ایرنا ، آیت الله نورالله طبرسی در خطبه های نماز جمعه ساری افزود : سند ۲۰۳۰ به خواسته آمریکا و انگلیس توسط یونسکو که ادعای فرهنگی دارد برای سایر کشورهای جهان تنظیم شده تا اینگونه بتوانند اختیار همه دنیا را در دست بگیرند.
وی افزود : اما کشوری چون ایران که برای تحقق آموزه های دینی شهدای فراوانی تقدیم کرده هرگز زیر بار اینگونه ترفند ها نمی رود.
او ادامه داد : متاسفانه برخی از قلم بدستان بی مسئولیت این توافق ننگین را امضا کرده و با این اقدام سبب رنجش و آزار رهبر معظم انقلاب شده اند.
نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری گفت : پذیرش این سند قبول بی هویتی و گذشتن از تمام ارزش های دینی است و از نویسندگان، معلمان و استادان می خواهم تا هرگز اجازه ندهند که سند مذکور در جامعه و بویژه در نظام آموزشی راه یابد.
خطیب جمعه ساری همچنین نامگذاری سالروز شهادت آیت الله مطهری را به عنوان روز معلم از دستاوردهای بزرگ جمهوری اسلامی دانست و خواهان رعایت حرمت و کرامت و بهبود وضعیت معیشتی معلمان شد.
وی گفت: در اهمیت بالای مقام و منزلت معلمان همین بس که پیامبر اکرم (ص) در مقام یک معلم توانست بر کفر و شرک غلبه یابد و احکام بهترین دین دنیا را پیاده کند، لذا بر ماست که نه تنها در روز معلم بلکه در تمام ایام سال تکریم و احترام این قشر زحمت کش را به جا آوریم.
امام جمعه ساری افزود : با توجه به اینکه برخی از روشن فکر نماها گرانی و تورم را بهانه کرده و انقلاب و انقلابی بودن را به چالش می کشند ، لذا از معلمان می خواهم تا عظمت انقلاب اسلامی و برتری آن نسبت به همه رویدادهای مهم جهان را برای جوانان و نوجوانان تبیین کنند.
طبرسی همچنین از تولید به عنوان دروازه اقتصاد مقاومتی یاد کرد و گفت : با امکانات بایسته باید به رونق تولید بپردازیم و فرهنگ خرید از اجناس داخلی را احیا کنیم .
وی همچنین از تظاهر به روزه خواری به عنوان یکی از مفاسد اجتماعی و فرهنگی یاد کرد و از نیروی انتظامی خواست تا در این زمینه اقدام لازم به عمل آورد.

تاکید امام جمعه گرگان بر ضرورت رواج کار جهادی بین مدیران

آیت الله سیدکاظم نورمفیدی در خطبه های نمازجمعه امروز گرگان اظهار داشت: مدیران باید با تکیه بر داده های علمی و دانش و اصول، دغدغه های کشور را شناسایی و با کار و عمل جهادی برای آن چاره جویی کنند.
نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری افزود: تنها راه حل برون رفت کشور از مشکلات فعلی تکیه بر روحیه انقلابی گری است که باید سرلوجه کار همه مسوولان قرار بگیرد.
امام جمعه گرگان در ادامه ا سکوت کشور های اروپایی در خصوص کشتار زنان کوذکان و مردم بی دفاع یمن انتقاد کرد و گفت: این کشور ها در مورد کوچکترین اتفاقات در کشور های غیر مسلمان موضع گیری های سخت گیرانه می کنند اما در قبال کشتار مسلمانان یمن ساکت هستند.
آیت الله نورمفیدی به گوشه ای از بیانات رهبر انقلاب در دیدار با معلمان کشور اشاره کرد و گفت معظم له در این دیدار به پاره‌ای از مسائل مندرج در سند ۲۰۳۰ اشاره کرده و گفته اند بر اساس رویکرد حاکم در این سند آنان می‌خواهند فرهنگ و زندگی غربی مبتنی بر فرهنگ و زندگی غربی برگرفته از لیبرالیسم را در ایران رواج دهند حال آنکه ما سند جامع و سبک متناسب اسلامی و ایرانی داریم.

امام جمعه رشت: رمضان شروعی دوباره برای تجدید حیات معنوی است

آیت الله رسول فلاحتی در خطبه های این هفته نمازجمعه رشت افزود: ماه رمضان نه تنها بهترین ایام برای خودسازی و تهذیب نفس است؛ بلکه فرصت مغتنمی برای بسترسازی فرهنگسازی اسلامی است.
وی افطار دهی را یکی از این فرهنگ سازی ها خواند و تصریح کرد: افطار دهی بایستی ساده ، بدون تجمل ، چشم و همچشمی و خودنمایی باشد.
وی همچنین با بیان اینکه ماه رمضان ماه قرائت قرآن است، گفت: هرچه توان داریم ، بایستی صرف قرائت قرآن در این ماه پر فیض و برکت برای بهره گیری در زندگی مان کنیم.
آیت الله فلاحتی همچنین به دوازدهم اردیبهشت ماه به عنوان روز معلم اشاره و اضافه کرد: علم و سواد را مدیون معلمان زحمتکش هستیم و تربیت دانش اموز انقلابی شرط نجات جامعه ایرانی است.
وی همچنین با گلایه از نحوه اطلاع رسانی درباره افزایش قیمت سوخت انتقاد کرد.
آیت الله فلاحتی از تلاش های دستگاه قوه قضاییه نیز قدردانی و تصریح کرد: مردم از دستگاه قضایی انتظار دارند نه تنها در زمین خواری و عرصه ها ، بلکه در همه زمینه ها قاطعانه و انقلابی به درد دردمندان برسند.

print

پاسخی بگذارید